kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* رفت و آمد مقامات خارجی به کشورمان در این مدت به حدی زیاد شده که باید یک وزارتخانه به اسم وزارت استقبال و بدرقه درست می‌شد! همه این‌ها به تغییر رویکرد دولت جدید و اهمیت دادن به دیپلماسی اقتصادی برمی‌گردد.
دارایی
* مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یک قیاس مع‌الفارق اظهار داشته اگر شهید بهشتی الان زنده بود در حصر قرار داشت. واقعاً چه نسبتی بین شهید مظلوم بهشتی که فریاد می‌زد ما تشنگان خدمتیم و کسانی که در فتنه 88 تشنه قدرت، آن هم از طریق جنجال رسانه‌ای آمریکا و صهیونیست‌ها بودند
وجود داشت؟!
ملامحمدی
* صادرات پدافند لیزری از سوی رژیم جعلی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای انهدام موشک، پهپاد و... فقط شعار است. این رژیم مفلوک اگر چنین قدرتی داشت ظرف 24 ساعت با موشک‌باران نیروهای مقاومت غزه دستش را بالا نمی‌برد؟!
بیگ‌زاده
* خدا را شکر بالاخره به دنبال 9 ماه کش و قوس‌های پس از انتخابات پارلمانی عراق، قرار است به زودی با تشکیل دولت، امید دشمنان ملت عراق به یأس تبدیل شود. همان دشمنانی که در تلاش بودند با تزریق دلار مانع تحقق دولت فراگیر شوند و خود را ناجی ملت عراق جلوه دهند. امید است ملت بزرگ عراق مراقبت بیشتری کنند و نگذارند بدخواهان، عراق مستقل را به هرج و مرج بکشانند.
طالبی
* یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در کشور مسئله تجمل‌گرایی در جامعه است. در حالی که ازدواج می‌تواند به یک امر ساده و آسان تبدیل شود ولی رؤیاپردازی‌های غیر واقع‌بینانه و غیرعقلایی و توجه به تجمل‌های فراوان ازدواج را سخت کرده است.
معظمی
* روزنامه زنجیره‌ای سازندگی، حامی دولت قبل و رفیق گرمابه و گلستان وزیر راه و شهر‌سازی تفاخر‌کننده به عدم سازندگی در آن دولت است. حالا این روزنامه‌، دولت جدید را در باب مسکن و اجاره‌بها مورد نکوهش قرار داده است!حال آن که خودشان می‌دانند تورم 700 برابری مسکن توسط دوستان‌شان ایجاد شد و بسیاری را به خاک سیاه نشاند! الآن به جای عذرخواهی طلبکار شده‌اند و وزیر راه جدید را با کاریکاتوری مورد توهین قرار می‌دهند. آیا نباید با این‌ها برخورد کرد؟
زارعی- تهران
* یک کار خوبی که دولت و سپاه در این مدت انجام داده‌اند پخش جوجه‌های گوشتی بین روستائیان کشور است. قبلاً این جوجه‌ها به خاطر وجود بعضی از مشکلات زنده زنده دفن یا معدوم می‌شدند. این کار ارزشمند را باید ستود و از بانیان آن تشکر کرد.
نعمت‌زاده
* در حال حاضر آنچه که می‌تواند مانع پیشروی باشد آیه یأس خواندن و پمپاژ ناامیدی در جامعه است. در حالی که بن‌بستی وجود ندارد و با توکل بر خدا و داشتن پشتکار می‌توان از مشکلات و بحران‌ها عبور کرد و کار را جلو برد و به نتیجه رساند.
شهیدی
* جنایت کشتار پناه‌جویان آفریقایی در مرز بین مراکش و اسپانیا را از رسانه ملی تماشا کردم. وحشت و ناراحتی تمام وجودم را گرفت. مصیبت‌بارتر از همه سکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی حقوق بشر است که گویا خاک مرده روی آنها پاشیده شده است.
تابش
* رئیس‌محترم بانک مرکزی خبر از خلق پول توسط چند بانک متخلف کرد. در حالی که سیاست دولت که بارها اعلام کرده، ممنوعیت خلق پول است. این اتفاقات نشان می‌دهد جریان منفعل هماهنگ با هم برای ضربه زدن به آبروی دولت خدمتگزار، کمربندها را محکم کرده و به شدت به دنبال تخریب و عدم موفقیت دولت انقلابی و جهادی است. لذا دستگاه قضا باید با جدیت و شدت با اینها برخورد نماید.
حجازی
* دشمنان نظام به دنبال آندلسی کردن کشورند آیا مسئولین با این اوضاع فضای مجازی به این امر واقفند؟ حقیقتاً جنگ شهوت و سکس جنگ هوا و هوس، جنگ اختلاط و رقاصی و... برای هویت‌زدایی از جامعه انقلابی و اسلامی است. چندین سال قبل امام جامعه از قتل عام فرهنگی خبر دادند، ولی متأسفانه خیلی از مسئولین متوجه نشدند. حالا آثار آن قتل عام فرهنگی دارد نمایان می‌شود.
شرع پسند
* مسئولین وزارت بهداشت تسهیلاتی برای بیمه‌ها فراهم نمایند تا مردم با دفترچه بیمه خود و یا از طریق سامانه جدید بتوانند از اکثر بیمارستان‌ها استفاده کنند و داروها را هم در دفترچه یا سامانه ثبت کنند تا با تخفیف بتوانند دارو را تهیه کنند و مجبور به تهیه آن از طریق آزاد نباشند.
معینی‌نژاد
* سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده باید در قیمت‌گذاری محصولات به گونه‌ای اعتدال را رعایت کند که نه به تولیدکننده و نه به مصرف‌کننده ظلم و اجحاف نشود و در عین حال چرخ اقتصاد و تولید هم بچرخد.
2274---0921
* از مسئولان شهرداری تهران درخواست می‌شود مشکل سایت تهران من را مرتفع و آن را به‌روزرسانی نمایند.
باقی‌زاده
* در محدوده پل فردیس و حصارک کرج در ایام غروب، مردم وقت زیادی را در ترافیک طی می‌کنند. از مسئولین امر درخواست می‌شود گره این امر و اتلاف وقت مردم را باز کنند.
نبیونی
* به وزارت راه و شهر‌سازی پیشنهاد می‌شود در هر شهری با توجه به آمار متقاضیان ۲۰-۱۰ درصد ساخت‌وسازهای مسکن در اختیار دولت باشد تا در صورت لزوم آنها را ۳-۲ سال در اختیار زوج‌ها‌ی واجد شرایط و ناتوان از تهیه مسکن اجاره‌ای، قرار دهند تا دغدغه از این بنگاه به بنگاه رفتن را نداشته باشند. این روش در کاهش اجاره‌بها نیز موثر است.
آذرخشی
* تثبیت قیمت نان جزء ضروریات است چرا که قوت غالب روزانه عموم مردم می‌باشد. متأسفانه قیمت مصوب نان توسط بعضی از نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود و شاهد تخلفات متعدد هستیم. نظارت‌ها باید قوی‌تر وبیشتر شود.
بنایی
* با توجه به تردد میلیونی مسافر با مترو شایسته است مسئولین فرهنگی مسافران را در ایستگاهها و واگن‌ها ازطرق صوتی و تصویری از آیات و روایات و معارف اسلامی بهره‌مند نمایند تا در فرصت حضور در مترو وقت مسافران تلف نشود.
8132---0936
* وزیر دادگستری گفته قیمت‌های افزایش یافته کالاهای غیر‌مرتبط با طرح مردمی ‌سازی یارانه‌ها تا 10 تیر باید به قیمت‌های قبل از 31 اردیبهشت برگردد. امیدوارم این گفته در عمل محقق شود.
سلیمی
* از محققان عزیز کشورمان که موفق شدند برای اولین‌بار در غرب آسیا فناوری پیشرفته رادار باروری ابرها را بومی‌سازی کنند و برای رفع مشکل بزرگ کشور در بی‌آبی اقدام نمایند تقدیر و تشکر می‌کنم. خداوند جزای خیر به همگی دهد.
شاهمرادی
* با توجه به فعالیت بخش خصوصی در حمل‌ونقل شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی، وقتی به اختلاط زنان و مردان اعتراض می‌شود اظهار می‌دارند اتوبوس‌ها شخصی است! آیا این پاسخ منطقی است؟ از مسئولین امر درخواست رسیدگی داریم.
بهرامی- قاری
* در برخی از پمپ بنزین‌ها دستگاههای پمپ و نازل خرابند و مدت بیشتری را باید در صف بنزین سپری کرد. اگر خراب هستند باید تعمیر شوند تا بیهوده این صف‌های طولانی ایجاد نشود.
آقایی
* مگر مسئولین نمی‌گویند که دارو هنوز با ارز 4200تومانی تامین می‌شود و گران نمی‌شود؟ چرا قرص قلب «آدان‌کود» که تا چندی قبل 26 هزار تومان فروخته می‌شد امروز قیمت آن به 120 هزار تومان رسیده است؟
بیگ‌زاده
* در فرانسه در مواجهه با بی‌آبی دولت حتی در حد مسواک زدن شهروندان با آب لوله‌کشی مداخله می‌کند ولی در کشورمان هنوز نتوانسته‌ایم به برخی از مردم بفهمانیم در این روزهای خشکسالی حداقل با آب شرب حیاط خانه و کوچه را نشورید.
آبکار
* در ایران میانگین عمر مدیریت دانشگاهها حدود 3 سال است در حالی که این عدد در دانشگاههای بزرگ دنیا بیش از 10 سال می‌باشد. در ضمن تغییر برخی از رؤسا در خارج به دلیل مرگ طبیعی بوده است.
صابریان