kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
وزیر کشور: بازسازی مناطق زلزله‌زده به‌زودی آغاز می‌شود

تأمین اقلام مورد نیاز و اسکان اضطراری ۶۵۰۰ زلزله‌زده هرمزگانی

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری بیش از 6 هزار و 500 نفر در مناطق زلزله زده استان هرمزگان در قالب هزار و 517 خانوار خبر داد و گفت: تمامی اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی دیروز درخصوص اقدامات هلال‌احمر در زمین لرزه هرمزگان اظهارداشت: در مجموع ۲۶ تیم از استان هرمزگان، ۱۱ تیم از استان فارس و دو تیم از استان بوشهر به کانون زمین لرزه اعزام شدند و همچنین تا این لحظه دو هزار دستگاه چادر، چهار هزار تخته موکت، 7 هزار و 500 تخته پتو، دو هزار و ۶۲۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، یک دستگاه چادر راپ‌هال، پنج هزار کیلوگرم نایلون پوششی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی افزود: هزار و ۵۱۷ خانوار که شامل 6 هزار و ۵۴۸ نفر می‌شدند در محل‌های تعیین شده اسکان اضطراری داده شده و تمامی اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفته است. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار متاثرین از زلزله خواهد بود تا تمامی نیازهای آنها را برطرف کند.
افزایش تعداد مصدومان به 111 نفر
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مصدومان زمین لرزه دیروز غرب هرمزگان به صد و ۱۱ نفر افزایش یافت که از این شمار ۱۰۱ نفر با دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.
به گزارش ایسنا، فاطمه نوروزیان افزود: ۱۰ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های بندرلنگه و بندرعباس بستری هستند که حال هیچ کدام وخیم نیست، فوتی‌های این زمین لرزه‌ها نیز همان پنج نفر است و افزایشی نداشته است.
ارتش در کنار زلزله‌زدگان هرمزگان است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با تامین ماشین آلات آواربرداری و تامین وسایل سرمایشی در کنار مردم زلزله زده غرب هرمزگان هستیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش افزود: اکنون ماشین‌آلات سنگین نیروی دریایی ارتش در راه مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان است. وی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا تلاش داریم بخشی از کولر مورد نیاز این مناطق را تامین کنیم، عنوان کرد: اکنون همه پای کار هستند و مراحل اولیه آواربرداری خوب بوده و در چند روز آینده آواربرداری به صورت کامل پایان می‌یابد تا باز‌سازی آغاز شود.
وسایل سرمایشی مردم زلزله زده هرمزگان را
تأمین می‌کنیم
استاندار هرمزگان هم در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به پیگیری مسئولان ارشد کشوری و سفر وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان به غرب استان هرمزگان، افزود: با همکاری تمامی نیروهای امدادی مشکل برق‌رسانی برطرف و برق روستای سایه خوش متصل شد و توانستیم به مرور سیستم سرمایشی برای چادرها تهیه کنیم و برق کولرها به جریان بیفتد.
مهدی دوستی با بیان اینکه از بامداد جمعه کانکس‌ها به مرور در حال ارسال به استان هرمزگان است و بخشی از آن نیز شنبه به منطقه زلزله‌زده خواهد رسید، گفت: امیدوارم با ارسال این کانکس‌ها بتوانیم آرامش نسبی را در مناطق زلزله زده ایجاد کنیم تا بتوانیم به اتمام آواربرداری و باز‌سازی منازل از بین رفته بپردازیم. وی با اشاره به اینکه مشکل وسایل سرمایشی مردم زلزله زده را برطرف می‌کنیم، اظهارداشت: تا زمانی که امکان پخت و پز برای مردم فراهم شود، روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شب غذای گرم در بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.
خدمات درمانی
در مناطق زلزله‌زده هرمزگان دسترس است
وزیر بهداشت پس از بازدید از منطقه زلزله زده سایه خوش در شهرستان بندرلنگه، گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده دسترس است و کارکنان بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در حال خدمت رسانی به مردم منطقه هستند.
برق مناطق زلزله‌زده وصل شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در این زمین لرزه ۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط آسیب دید. ۸۸۹ پایه شامل ۲۰۵ پایه فشار متوسط
و ۶۸۴ پایه فشار ضعیف نیز دچار آسیب شده است.
محمد کریمی با بیان اینکه در زلزله بندرخمیر و بندرلنگه ۵۵ دستگاه ترانسفورماتور دچار خسارت شد که خسارت‌ها مربوط به روستاهای سایه خوش، برکه سفلین، گزیر، کلاتو و هشم است، افزود: میزان خسارت وارد شده به شبکه‌ها و تاسیسات توزیع برق حدود ۴۷۱ میلیارد ریال برآورد شده است. با تلاش کارکنان عملیاتی شرکت ازسراسر استان برق مناطق زلزله‌زده وصل شده است.
امنیت کامل در مناطق زلزله‌زده هرمزگان
برقرار است
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به صدور دستورات ویژه قضایی به ضابطین و حضور پلیس در ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده از برقراری امنیت کامل در این مناطق خبر داد.
دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت خسارت ساختمان‌ها در زلزله هرمزگان
در پی وقوع زلزله در شهرستان خمیر هرمزگان وزیر اقتصاد در دستوری فوری به مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی خواهان ارزیابی خسارات وارده به ساختمان‌های مسکونی در منطقه زلزله‌زده و پرداخت آن توسط این صندوق شد.
به گزارش فارس، صندوق بیمه حوادث طبیعی سال ۹۹ به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی به همه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق تشکیل شده است.
باز‌سازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان
به زودی آغاز می‌شود
وزیر کشور هم در مورد زلزله هرمزگان گفت: این زلزله بسیار شدید بود و در بندر خمیر رخ داد؛ خوشبختانه تلفات این زلزله کم بود، از جانباختن پنج نفر از عزیزان متاسف هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی افزود: الحمدلله تمامی عوامل در صحنه حاضر بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت و بلافاصله آواربرداری هم آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و باز‌سازی‌ها بزودی شروع می‌شود.
وی درباره آخرین اقدامات در بندر زلزله زده خمیر بیان داشت: کارها روی روال انجام می‌گیرد و کانکس‌ها برای استقرار مردم در حال حمل است که در مرحله بعد عملیات باز‌سازی انجام می‌شود.