kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

اخبار کوتاه اجتماعی

 

خودنمایی دوباره کرونا با شناسایی 717 بیمار جدید
و جان باختن 6 نفر دیگر
وزارت بهداشت- از 11 تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی
و ۱۰۴ نفر از آنها بستری شدند.در طول این مدت، ۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.
پلیس فتا: فروش سؤالات کنکور پیش از آزمون صحت ندارد
ایسنا- معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا اعلام کرد که پلیس به موضوع ادعاهایی مبنی بر تقلب یا فروش سؤالات کنکور ورود کرده و البته تاکنون این پلیس به موردی از فروش سؤالات کنکور قبل از برگزاری آزمون نرسیده است. سرهنگ پاشایی افزود: ‌ پیش از برگزاری کنکور برخی از افراد سودجو با این روش اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان شرکت در کنکور سراسری کرده بودند که دستگیر شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که این افراد هیچ‌گونه دسترسی به سؤالات کنکور نداشته و تنها از این طریق دست به کلاهبرداری زده بودند.
سازه ساختمان «متروپل»
بخش به بخش تخریب می‌شود
تسنیم- مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه عهده‌دار هماهنگی تخریب ساختمان متروپل هستیم گفت: این سازه به‌صورت بخش به بخش توسط قرارگاه خاتم تخریب خواهد شد.
تشدید طرح برخورد با لایوهای غیراخلاقی اینستاگرام
ایسنا معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از تشدید طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی از سوی پلیس فتا در سراسر کشور خبرداد و با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایوهای غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرهای مختلف کشور، گفت: خانواده‌ها با توجه به اینکه اغلب لایوهای اینستاگرامی در اوقات پایانی شب برگزار می‌شود نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در حوزه شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشند.
کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار
ایسنا- رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ گفت: چندی پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده است. مجرمین تحت پوشش میوه فروش دوره‌گرد با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند که با بررسی‌های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر دو متهم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر کنند. وی افزود: شهروندان انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نخواهد بود.
ظرفیت کنکور امسال
700 هزار نفر بیشتر از داوطلبان است
فارس -رئیس‌سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.وی از شناسایی بیش از 480 مورد تخلف در جلسات کنکور با کمک دستگاه‌های جدید الکترونیکی خبر داد.
مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمدید شد
مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی تا روز شنبه ۱۸ تیر تمدید شد.