kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
مدیرعامل شرکت مترو تهران:

تست گرم نخستین قطار ملی کشور با موفقیت انجام شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با آمدن قطار ملی ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مترو روزانه از یک و نیم میلیون نفر به حدود ۷ تا ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود درستی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن نخستین تست گرم قطارملی افزود: پروژه قطار ملی با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از دو سال قبل آغاز و یک دستگاه قطار ملی ساخته شد، این محصول در تولید داخلی به مرز ۸۵ درصد رسید.
درستی ادامه داد: فرآیند نخستین تست گرم قطار ملی با موفقیت انجام شد و اگر تأیید نهایی بین‌المللی را کسب کند، قطار ملی به عنوان یک افتخار بزرگ به صورت تولید انبوه رسیده و از طریق واگن‌سازی بومی داخلی به آن دست پیدا می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه قطار ملی دستاورد‌های خوبی را همراه دارد،افزود: وابستگی ما را در این حوزه به حداقل می‌رساند؛ جلوی خروج ارز را می‌گیرد، اشتغال‌زایی برای تولید انبوه را همراه دارد و تاثیر ویژه‌ای در مترو خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد: در صورت تأیید نهایی بین‌المللی، قرارداد ۱۱۳ تولید واگن وارد چرخه تولید داخل می‌شود و این از موفقیت‌های بزرگ در این زمینه است.
درستی گفت: در متروی تهران با کمبود ناوگان رو‌به‌رو هستیم هم به لحاظ کمی هم به لحاظ کیفی چراکه آرام آرام این ناوگان دچار فرسودگی شده است و مشکلات فنی پیدا می‌کند که اگر به سمت تولید انبوه برویم طبیعتاً سرفاصله‌ها کمتر و کیفیت مسافرگیری مناسب‌تر و سهم مترو در حمل‌ونقل عمومی شهر تهران به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.