kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

باکو فریب نخورداسرائیل رژیمی تمام‌شده است

گسترش فعاليت سايبري صهيونيست‌ها در خاك جمهوري آذربايجان باعث خواهد شد تا بعد از اين نه تنها زيرساخت‌هاي رژيم صهيونيستي، بلكه زيرساخت‌هاي سايبري جمهوري آذربايجان نيز هدف حملات سايبري و هكري قرار گيرد، از این رو نباید آذربایجان فریب این رژیم تمام‌شده را بخورد.

 

سرويس خارجي-

اين روزها كه حملات سايبري و هكري عليه رژيم صهيونيستي چند برابر شده، تحركات صهيونيست‌ها نيز در منطقه تشديد شده است. منابع صهيونيست به كرات به ضعف اين رژيم در برابر حملات سايبري اذعان دارند و از جمله همين پنج روز پيش، انستیتو تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای درباره افزایش حملات سایبری علیه این رژیم هشدار داد.در حال حاضر به نظر مي‌رسد كه ضعف زيرساخت‌هاي سايبري، رژيم صهيونيستي را به فكر چاره‌جويي در خارج كرده و در اين ارتباط صهيونيست‌ها خاك جمهوري آذربايجان را براي اهداف سايبري خود زيرنظر گرفته‌اند. در همين ارتباط نيز به تازگي رسانه‌های جمهوری آذربایجان اعلام کردند که این کشور با کمک رژیم صهیونیستی قرار است یک مرکز امنیت سایبری در باکو ایجاد کند که در آن متخصصانی از این رژیم به تربیت و آموزش نیرو بپردازند. نكته جالب آن است كه در رسانه‌ها گفته شده كه هدف از ايجاد مركز امنيت سايبري تربيت و آموزش نيروست و در همین رابطه نيز هیئتی به سرپرستی «رشاد نبی اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل‌ونقل آذربایجان به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. براساس اين گزارش، مرکز امنیت سایبری آذربایجان که بر اساس این قرارداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، طی سه سال آینده بیش از ۱۰۰۰ نیروی متخصص را آموزش خواهد داد و مشخص است كه كار اين مركز بسيار فراتر از آموزش است و خروجي هزار نيروي متخصص سايبري در عمل به معناي ايجاد گروهي از سربازان سايبري خواهد بود و با توجه به آموزش مربيان صهيونيستي، اين نيروها زير نظر و اهداف فرماندهان صهيونيست خود فعاليت خواهند كرد. انتخاب خاك جمهوري آذربايجان براي فعاليت سايبري رژيم صهيونيستي بيش از هرچيز غفلت مقامات باكو از تهديدات خزنده صهيونيست‌ها را نشان مي دهد. در واقع از آنجا كه حضور صهيونيست‌ها در منطقه براي ديگر كشورها يك تهديد جدي منطقه‌اي به شمار مي‌رود، هيچ دور از انتظار نيست كه گسترش فعاليت صهيونيست‌ها در جمهوري آذربايجان بويژه در حوزه امنيت سايبري، امنيت سايبري جمهوري آذربايجان را نيز تحت‌الشعاع قرار دهد و بعد از اين علاوه‌بر رژيم صهيونيستي، زيرساخت‌هاي جمهوري آذربايجان نيز هدف حملات هكري و سايبري قرار گيرند.
به عبارت ديگر، ايجاد مركز امنيت سايبري در خاك جمهوري آذربايجان از سوي صهيونيست‌ها نشان مي‌دهد كه آنها تلاش كرده‌اند تا حوزه حملات سايبري عليه خود را به ديگر كشورها تسري دهند كه در اين صورت امنيت سايبري ديگر كشورها نيز در غفلت مقامات آنها با تهديدات جدي رو‌به‌رو خواهد شد.
شرط رژیم صهیونیستی برای امضای قرارداد مبادله اسرا
از سوي ديگر، با وجود ادعاهاي قبلي صهيونيست‌ها، اما روز يكشنبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای امضای قرارداد مبادله اسرا با جنبش حماس به صورت مشروط موافق است. منابع عبری زبان در اين ارتباط اعلام کردند که رژیم صهیونیستی پس از سال‌ها تصمیم دارد دوباره پرونده نظامیان اسیر خود در غزه را به جریان بیندازد. در همين ارتباط نيز
«ران کوخاو»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی رادیویی تاکید کرد که شرط اصلی امضای قرارداد مبادله اسرا با حماس این است که در آن آزادی شائول آرون و هدار گولدن دو نظامی اسیر صهیونیست هم تضمین شده باشد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اخیرا ویدیویی در مورد «هشام السید»، نظامی اسیر صهیونیست در غزه منتشر کرد که ثابت می‌کرد او وضعیت وخیمی دارد. القسام ابتدا خبر از وخامت حال این نظامی صهیونیستی داد و پس از آن با انتشار ویدیویی این خبر را تایید کرد. منابع صهیونیستی در ابتدا ادعا می‌کردند که حماس جنگی روانی به راه‌انداخته و اخبار منتشر شده در مورد وخامت حال این نظامی اسیر صهیونیست صحت ندارد. گردان‌های القسام چهار نظامی صهیونیست به نام‌های ابراهام منگستو، هشام السید، هدار گولدن و آرون شاؤول را از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.
تشکیلات خودگردان گلوله شهادت ابوعاقله را به آمریکا داد
در خبري ديگري از فلسطين، منابع خبري به نقل از «اکرم الخطیب»، دادستان کل فلسطین اعلام كردند كه تشکیلات خودگردان فلسطین گلوله‌ای که شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به شهادت رساند، به کارشناسان آمریکایی تحویل داده است. خبرگزاري شهاب فلسطين در اين ارتباط به نقل از الخطیب توضیح داد که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دریافت درخواست رسمی از طرف آمریکایی برای انجام تحلیل‌های فنی پزشکی قانونی روی آن، با تحویل این گلوله موافقت کرده است. منابع فلسطینی گفتند که آزمایش گلوله در سفارت آمریکا در بیت‌المقدس توسط کارشناسانی که از آمریکا آمده‌اند انجام می‌شود.