kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
مسکو اعلام کرد

لوهانسک به‌طور کامل به تصرف ارتش روسیه درآمد

طبق گزارش رسانه‌های روسی، وزیر دفاع روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را در جریان «کنترل کامل» ارتش روسیه بر استان «لوهانسک» در شرق اوکراین قرار داده است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نوشته که استان استراتژیک « لوهانسک» در شرق اوکراین به طور کامل به تصرف نیروهای روس درآمده و پوتین نیز در جریان این خبر قرار گرفته است. این خبر در حالی منتشر شده که روز شنبه نیز گزارش‌هایی مبنی بر ورود نیروهای روس به «لیسیچانسک» آخرین شهر مهم لوهانسک که تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار داشت، منتشر شده بود. یکی از اهداف اصلی روسیه از حمله به اوکراین، تصرف «منطقه استراتژیک لوهانسک» بود.
به گفته وزارت دفاع روسیه تصرف استان «لوهانسک» با سقوط شهر «لیسیچانسک» و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شده که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری خود خوانده لوهانسک هستند. روسیه آزاد‌سازی دو استان«لوهانسک» و «دونتسک» در منطقه دونباس در شرق اوکراین را از اهداف کلیدی حمله خود به اوکراین اعلام کرده است. ولادیمیر پوتین آغاز اقدام نظامی در اوکراین را ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) اعلام و همچنین اهداف دیگر آن را غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین بیان کرد.