kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد

مراسم باشکوه تشییع پیکر مرحومه سبا بابایی مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس

مراسم تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس برگزار شد.

مراسم تشییع کونیکو یامامورا (سبا بابایی) دیروز یکشنبه ۱۲ تیرماه از رو‌به‌روی مسجد انصارالحسین برگزار شد.
این مراسم با حضور بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی؛ حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدحسین صفارهرندی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافت و پس از بیان سخنانی به خانواده و بازماندگان این مرحومه تسلیت گفت.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این مراسم پیام تسلیت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را قرائت کرد. کونیکو یامامورا تنها مادر ژاپنی شهید محمد بابایی زندگی بسیار پرماجرایی داشته است و پس از مهاجرت به ایران به عنوان مترجم زبان ژاپنی مشغول به کار شد و در ترجمه کتاب‌های فارسی به ژاپنی و ترجمه کارتون‌های ژاپنی به فارسی نیز با صدا و سیما همکاری داشت. او همچنین از فعالان موزه صلح تهران بود و چند سال به عنوان مادر موزه صلح در این موزه فعالیت داشت.
کونیکو یامامورا، زنی مسلمان، حج رفته و مادر شهید است که هم سابقه مبارزات انقلابی دارد و در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.
در سال ۱۳۹۹ کتابی به نام مهاجر سرزمین آفتاب که زندگینامه و خاطرات کونیکو یامامورا را روایت می‌کند در ایران منتشر شد.
کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که به قلم حمید حسام و مسعود امیرخانی نوشته شده، داستان زندگی کونیکو یامامورا، تنها مادر شهید جنگ تحمیلی است که از دوران کودکی او در ژاپن تا شهادت فرزندش در فکه را روایت می‌کند.
کونیکو یامامورا مادر شهید «محمد بابایی» که مدتی به علت بیماری در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بستری بود، روز جمعه ۱۰ تیر دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر مادر شهید بابایی از ساعت ۱۰ صبح در مسجد انصارالحسین با بدرقه مردم انقلابی تهران برگزار شد و پس از آن به سوی قطعه ۴۵ بهشت زهرا(س) رهسپار شد.