kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

برتری رسانه‌ای ایران در مقابل رقبا از نگاه رئیس صداوسیما(اخبار ادبی و هنری)

رئیس سازمان صداوسیما در مراسم پانزدهمین سالروز تاسیس شبکه پرس‌تی‌وی گفت: این شبکه یکی از پرافتخارترین شبکه‌های رسانه ملی است و در فضای جهانی کاملا شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار کیهان‌، رئیس رسانه ملی در مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌وی که با حضور ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه، مدیران و خبرنگاران این شبکه و همچنین معاونان سیاسی و سیمای رسانه ملی در محل این شبکه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران پرس تی وی در طول پانزده سال فعالیت این شبکه بین‌المللی گفت: شبکه پرس‌تی‌وی از شبکه‌های پرافتخار سازمان صداوسیماست که توانسته در حوزه بین‌الملل و در جذب مخاطب انگلیسی‌زبان و فضای رسانه‌ای کشور بسیار تاثیرگذار باشد به‌گونه‌ای که جایگاه خود را حفظ کرده و امروز در فضای جهانی کاملا شناخته شده است.
وی با بیان اینکه برتری رسانه‌ای ما در نقاطی است که رقبای ما در آن نقاط امتیازی ندارند گفت: نقطه قوت ما ذخیره انقلاب اسلامی مردم ایران است‌، گفتمان انقلاب که فرهنگ حمایت از مظلوم‌، فرهنگ مقاومت و حمایت از مظلومان در مقابل اشغالگری و سلطه‌گری که در دل آن قرار دارد می‌باشد.
جبلی گفت: ماباید امتیاز خود را به درستی درک کنیم‌، نقطه تمایز و تفاوت خود با رقبا را دقیق شناسایی و برآن اساس برنامه‌ریزی کنیم‌، اگر به این نقطه تمایز توجه نکنیم رویشی نداریم و از رقبا عقب خواهیم افتاد.
رئیس سازمان صداوسیما همچنین گفت: در دوره تحولی رسانه ملی تاکید ما بر عدالت‌گستری و هویت‌محوری است، این شعار مختص رسانه‌های داخلی نیست و براساس سرفصل عدالت موظف هستیم عادلانه تمام ظرفیت‌ها و استعدادها را در منظومه رسانه‌های ایران شناسایی کرده و در قاب تصویر به نمایش بگذاریم.
رئیس رسانه ملی خطاب به مدیران شبکه پرس‌تی‌وی گفت: نقطه مجهول ذهنمان حاصل تاثیری است که رسانه‌های خبری در دنیا می‌گذارند و ما باید در این فضا بیشتر تلاش کنیم تا ماندگاری رسانه‌های خودمان را درک کنیم.
رئیس سازمان صداوسیما در ادامه تأکید کرد: رویکرد جهانی ما در معاونت برون‌مرزی همراهی با رویش‌های بین‌المللی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های جهانی حاکم است.