kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* دیپلماسی و میدان دو بازوی نظامند که باید مکمل یکدیگر و هم‌افزا باشند. پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح به دست سپاهیان عزت‌آفرین برگ زرین دیگری بود که به رخ جریان سلطه کشیده شد. امید است دستگاه دیپلماسی نیز در صحنه مذاکره‌، افتخاری فراموش نشدنی از خود به یادگار بگذارد.
نیک‌نام
* دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی در نشست سران بریکس ثابت کرد نیروهای انقلابی‌، دیپلماسی را خیلی بهتر از مدعیان بلدبودن زبان دنیا بلدند و می‌توانند برای رونق اقتصاد کشور فرصت ایجاد کنند.
بخشی
* از دستگاه دیپلماسی می‌خواهم مبادا با طناب برخی کشورهای منطقه به چاه ‌ویلی که بار دیگرشیطان بزرگ برای کشور کنده است برود. از شیطان هیچ امیدی نیست. مگر می‌شود ابلیس برای شما خیرخواهی کند. بدعهدی آمریکای تروریست طی بیش از 4 دهه برای همه اثبات شده است. باهمان تیزبینی وعزتمندی که تاکنون در مذاکرات داشته‌اید کار را ادامه دهید.
پاکدامن
* کشورهای عضو بریکس نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و دعوت چین از آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس نشان می‌دهد علاوه‌بر روابط خوب بین دو کشور، ایران می‌تواند به فکر جایگزینی برای برجام و دیگر بدعهدی‌های غربی‌ها باشد.
شهابی
* یک نفر در گذشته بتن را در قلب رآکتور هسته‌ای اراک ریخت. امروز هم یکی دیواره رآکتور واحد دوم را بتن‌ریزی کرده پس فرق می‌کند چه کسی و در کجا بتن بریزد.
عشقی
* ترور ناموفق آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ششم تیر سال 60 موجب شد معظم‌له در واقعه 7 تیر حضور نداشته باشند و امروز ما از این ذخیره الهی در سکانداری انقلاب اسلامی بهره‌مند باشیم. تاریخ انقلاب پر از این معجزات الهی است که نباید از کنار آنها راحت عبور کرد.
صدوق
* رژیم صهیونیستی باید بداند که مرگش فرارسیده و بی‌جهت آویزان کشورهای منطقه نشود که آنها را هم با خودش غرق می‌کند. پس از 70 سال جنایت و قتل و غارت و خیانت، زمان عذاب الهی فرا رسیده و ان‌شاءالله به دست سربازان ولایت در جبهه مقاومت قلع و قمع و از کره‌زمین محو خواهد شد.
اکبر ساری
* از دولت و مجلس درخواست می‌شود طرح صیانت از فضای مجازی را سریع‌تر به سرانجام برسانند و فرزندان این کشور را از بمباران‌های هر روزه استکبار جهانی و دشمنان بشریت نجات دهند.
رفیعی‌نژاد
* یکی از روزنامه‌ها نوشته بود دهدار یک روستا در جنوب فرانسه برای صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده از آب لوله‌کشی برای پخت و پز و مسواک زدن را ممنوع اعلام کرده است. بنابراین کمبود آب یک مشکل جهانی شده و باید جدی گرفته شود.
رازینی
* امیدوارم جراحی اقتصادی به وضعیت سیستم وخیم بانک‌ها نیز برسد و بانک‌ها را از این بنگاه‌داری و هزاران مشکلی که برای کشور و ملت ایجاد می‌کنند برهاند. ابربدهکاران به راحتی آب‌خوردن میلیاردها وام کم‌بهره می‌گیرند ولی جوانان برای چند میلیون وام ازدواج باید به هزار در بزنند تا بانک اجازه پرداخت وام را صادر کند.
هادی‌زاده
* ما ایرانیان همواره افتخارمان این بوده که با وجود ادیان، مذاهب و قومیت‌های مختلف به صورت مسالمت‌آمیز و برادرانه در طول تاریخ با هم و کنار هم زندگی کرده‌ایم. پس می‌توانیم این مدارا را تا ابد داشته باشیم و کشورمان را به پیش ببریم.
افتخاری
* مسئولین دست‌اندرکار اطلاع‌رسانی کنند دلیل عزل شهردار کرج چه بوده است؟
جهانی
* ایستگاه حرم حضرت سیدالکریم عبدالعظیم علیه‌السلام در خط 6 مترو کی راه‌اندازی می‌شود؟ لطفاً مسئولین پاسخ دهند. با تشکر از شهردار جهادی تهران.
جابری
* اگر چنانکه برای شهروندانی که با آب شرب اقدام به شستن اتومبیل، کوچه و حیاط منزل می‌کنند جریمه‌های سنگین مثل قطع آب وضع شود جلو بخش زیادی از هدررفت آب گرفته خواهد شد.
0220---0935
* از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌شود نسبت به ثبت‌نام کارگرانی که تا به حال سهام عدالت دریافت نکرده‌اند اقدام نمایند.
بازقندی- کارگر تأمین اجتماعی
* اکثر آزمایش‌هایی که برای خانم‌های باردار نوشته می‌شود هزینه‌های بالایی دارد که بیمه هم نمی‌پذیرد. از مسئولین وزارت بهداشت درخواست می‌شود تدبیری بیندیشند که هزینه‌های درمان برای خانم‌های باردار به صورت رایگان صورت گیرد.
ناجی
* طبق گفته مسئولین وزارت بهداشت و درمان‌، برخی ازپزشکان بدون پروانه‌کار مشغول فعالیت هستند. چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ دادن این آمارها مردم را ناراحت می‌کند.
هدایت
* مسئولان اعلام کردند کسانی که سود سهام برای آنها واریز نشده مشکل شماره حساب خود را در سیستم سهام عدالت رفع کنند. ولی با رفع این مشکل هم هنوز خبری از واریز نشده است. چرا؟
صنعتی
* طرح تمدید خودکار و افزایش حداکثر 25 درصد‌ی اجاره بها درکنار مساعدتی که برای مستاجر دارد‌، توان فروش ملک درشرایط ضرورت را از موجر گرفته است. باید برای حل این مشکل هم تدبیر می‌شد.
صادقی
* برخی ایستگاههای مترو فاقد وضوخانه هستند‌، ولی برخی مثل ایستگاه میرزای شیرازی دارای وضوخانه است که از این بابت از مسئولین امر تقدیر و تشکر می‌کنم.
مسافر مترو
* برخی از خانواده‌ها در حال حرکت خودرو گویا لذت می‌برند که بچه‌هایشان از سقف خودرو (سانروف) بیرون را تماشا می‌کنند در حالی که بادی که بر سر و صورت کودکان برخورد می‌کند آنها را به سینوزیت مبتلا می‌کند و در برخی موارد متأسفانه باعث پرت شدن کودک نیز می‌شودکه تا آخر عمر خانواده‌ها را از داشتن سانروف پشیمان می‌کند.
هاجری
* با اینکه ذبح دام در جلوی منزل یا مغازه را ممنوع اعلام کرده‌اند ولی باز عده‌ای از شهروندان بی‌توجه این تخلف را انجام می‌دهند. با مرتکبان این عمل ممنوع هم باید برخورد شود.
شاه مرادی
* برخی رانندگان پلاک اتومبیل خود را پوشانده و در محدوده طرح ترافیک تهران تردد می‌کنند. نباید گذاشت چنین تخلفاتی صورت بگیرد و عده‌ای به راحتی قانون را دور بزنند.
نجاری
* مدعی‌العموم کی قرار است به حساب این سلبریتی‌های بی‌وطن رسیدگی کند؟ ما از کنار مسئله توهین ‌این عناصر هتاک و پررو به شهدای مظلوممان عبور نخواهیم کرد.
کاشانی
* از مقامات مسئول تقاضا داریم قانونی وضع کنند که اعضای هیئت‌مدیره تأمین اجتماعی بیش از دو دوره نتوانند برای این پست نامزد شوند‌، بلکه گشایش در جهت حل مشکلات کارگران و مستمری‌بگیران به وجود بیاید.
توکلی
* تاخیر در اعزام اتوبوس‌های شرکت واحد در بعضی خطوط مثل خط بلوار نیکنام - میدان هفت تیر موجب اتلاف دقت و معطلی مسافرین در ایستگاه‌ها می‌شود درگذشته هر 15 دقیقه اتوبوس به ایستگاه‌ می‌رسید ولی الان طولانی‌تر شده است. امیدواریم رسیدگی شود.
فتوحی
* فضای سبز و حفاظت از آن در طول سال، ماه، هفته و روز باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد چرا که نقش مهمی در کاهش آلودگی می‌تواند داشته باشد.
6263----0938
* در بنگاه‌های مسکن تعیین قیمت‌‌ها براساس امیال و آرزوها تعیین می‌شود و منطقی پشت آنها نیست. لازم است کارشناسان با تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین ساز و کار خرید، فروش و اجاره‌ها را منطقی کنند.
9239---0922
*‌ قیمت لوازم خانگی در فروشگاه‌های سه راه امین‌حضور متفاوت است و هر فروشنده‌ای به یک قیمت می‌فروشد. برخی کسبه نیز از درج قیمت بر روی محصولات خودداری می‌کنند. چه کسی باید رسیدگی کند؟
شیوایی