kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
اسلامی:

طرف غربی دوباره پرونده PMD را باز کرده است

 

رئیس ‌سازمان انرژی اتمی گفت: در دوره اخیر مذاکرات،
رژیم صهیونیستی ادعا دارد
۵۰ هزار صفحه سند جدید پیدا کرده که هر روز هم چند صفحه آن را منتشر می‌کند و به آژانس می‌دهد و مدعی شده ایران فعالیت‌های هسته‌ای برای ساخت بمب دارد، این اسناد همان پی‌ام‌دی است که بسته شده است و چیز جدیدی نیست؛ خود آمریکایی‌ها هم قبلا اذعان کرده بودند که ایران فعالیت‌های سالمی داشته است.
محمد اسلامی، رئیس ‌سازمان انرژی اتمی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و یادواره ۱۷ هزار شهید ترور در اصفهان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: حاصل این همه سال مذاکره به برجام ختم شده است؛ در این سند PMD با یک شرحی بسته شده است و تعهدی از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته و همزمان برداشتن همه تحریم‌ها علیه ایران‌ وضع شده است.
وی اظهار داشت: از ۲۰ سال پیش تاکنون هر روز گزارش می‌دهند که ایران در حال ساخت بمب اتمی است، روال آژانس هم این است که هر گزارشی را بررسی می‌کند و براساس ادله‌ای که ارائه می‌دهد ما به آنها دسترسی می‌دهیم، ۲۰ سال پیش می‌گفتند ایرانی‌ها در لویزان در حال ساخت بمب اتمی هستند، بعد مجوز گرفتند و بازرسی کردند و دیدند چیزی نیست، بعد گفتند در شیان و بعد جنوب غرب تهران و بعدا هم گفتند در پارچین دارند بمب می‌سازند، این شد که مذاکرات اتمی شکل گرفت و سال‌ها ادامه داشت.
رئیس ‌سازمان انرژی اتمی گفت: حاصل این همه سال مذاکره به سند برجام ختم شده است، در این سند PMD با یک شرحی بسته شده است و تعهدی از طرف آنها شده و همزمان برداشتن همه تحریم‌هایی که علیه ایران‌ وضع شده است.
اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در مقابل این پذیرفته که از حقوق خودش که مطابق با پادمان است، عقب‌نشینی کند و حتی بازرسی‌های فراپادمانی را نیز برای اعتماد‌سازی بیشتر بپذیرد.
وی اظهار داشت: در دوره اخیر مذاکرات، رژیم صهیونیستی ادعا دارد ۵۰ هزار صفحه سند جدید پیدا کرده که هر روز هم چند صفحه آن را منتشر می‌کند و به آژانس می‌دهد و مدعی شده ایران فعالیت‌های هسته‌ای برای ساخت بمب دارد؛ این اسناد همان پی‌ام‌دی است که بسته شده است و چیز جدیدی نیست؛ خود آمریکایی‌ها هم قبلا اذعان کرده بودند که ایران فعالیت‌های سالمی داشته است.