kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

دولت قبل می­‌خواست مانند سوپرمن با یک کلید همه مشکلات را حل کند!

در سرمقاله روزنامه شرق به این موضوع پرداخته شده بود که اگر تفکرات دولتمردان رویا‌گونه باشد چه تبعاتی خواهد داشت و در ادامه آن آمده بود: «...در این میان ‌اندیشه رئیس‌جمهور قبل آقای حسن روحانی که با کلید همه درهای بسته را می‌خواست بگشاید یا می‌خواست با توانایی خود به‌عنوان سوپرمن رأسا همه تحریم‌ها را برطرف کند، از این قبیل است. پای نه در روی زمین و ‌اندیشه در ناکجاآباد.»

 

سرویس سیاسی-

این سرمقاله افزوده بود: «ایشان(سیدمحمد میرباقری) فرموده‌اند فناوری‌های جدید، یک سلسله‌ضعف‌های بنیادی دارد که آنها را به این‌جا کشانده و ما باید از نقطه‌های بنیادین دیگری آغاز کنیم و به فناوری‌های جدید برسیم. معنی این حرف آن است که نقطه‌های بنیادین فناوری را که در تاریخ علم به دوران پارینه‌سنگی و ابزار‌سازی انسان بازمی‌گردد، دوباره احیا کنیم و نوع دیگری از فناوری را اختراع کنیم. جالب است که در همان صفحه کلام مقام معظم رهبری درج است که گفته‌اند فناوری به مسیرهای غیرانسانی رفته و مثال آن را تولید بمب اتمی ذکر کرده‌اند؛ یعنی آنکه اصل فناوری نفی نشده بلکه سوءاستفاده از آن نهی شده است. اتفاقا در همان صفحه مصاحبه جناب آقای میرباقری، نظریه شهید مطهری که همسویی کامل با بیانات مقام معظم رهبری دارد ذکر شده است. شهید مطهری می‌گوید ریشه مشکلات امروز بشر تکنولوژی نیست، بلکه مشکل در خود انسان است.»
در این باره لازم به ذکر است که این سرمقاله در حالی اکنون عنوان می‌کند که «اندیشه رئیس‌جمهور قبل آقای حسن روحانی که با کلید همه درهای بسته را می‌خواست بگشاید یا می‌خواست با توانایی خود به‌عنوان سوپرمن رأسا همه تحریم‌ها را برطرف کند، از این قبیل است. پای نه در روی زمین و‌اندیشه در ناکجاآباد.» هم نویسنده سرمقاله و روزنامه شرق و دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب در 8 سال قبل به شدت به حمایت از روحانی و برنامه‌های مطرح شده توسط او پرداختند.
نکته دیگر این است که نویسنده یادداشت در مورد این جمله از مصاحبه استاد میرباقری که «ما باید از نقطه‌های بنیادین دیگری آغاز کنیم» کلا دچار برداشت غلط و فهم نادرست شده و آن را معادل نقطه آغاز علم گرفته است که در این باره توصیه می‌کنیم که نویسنده یادداشت و روزنامه شرق به مباحث فلسفه علم مراجعه کنند چرا که نگاه استاد میرباقری از این زاویه بوده و هر علمی واژه‌ها و اصطلاحات خودش را دارد.
به‌جز استفاده ابزاری از مطالبات زنان، برای آنها چه کرده‌­اید؟!
روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی با ادعای برخي رفتارهاي سلبي، تند و خشن در خيابان‌ها توسط برخي ضابطان پيرامون برخورد با بي‌حجابي بار دیگر مدعی حقوق زنان شده و ضمن دوگانه‌سازی دروغین که شگرد طیف مدعی اصلاحات است ادعا کرده دستگاه‌های اجرایی به جای پرداختن به برخورد با زنان بی‌حجاب‌، مشکلات معیشتی جامعه را حل کنند!
گفتنی است جدا از اینکه وظیفه و اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی باید حل مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی باشد و جدا از اینکه موضوع حجاب یک مقوله فرهنگی است و 32 دستگاه عمدتا فرهنگی که موظفند برای حجاب و عفاف کار کنند، با فرافکنی از مسئولیت شانه خالی می‌کنند و باز جدا از اینکه طبعا هیچ‌کس با برخوردهای ادعا شده از سوی این روزنامه درباره حجاب موافق نیست اما بازخوانی عملکرد طیف مدعی اصلاحات به‌ویژه در حوزه زنان نشان می‌دهد طرح چنان ادعایی از سوی کسانی که داعیه‌دار نه به خشونت علیه زنان هستند اما در ماجرای قتل میترا نجفی همسر شهردار اصلاح‌طلب صحنه دیگری از سقوط اخلاقی خود را به نمایش گذاشتند، بیشتر بوی فریبکاری و نفاق می‌دهد.
مدعیان اصلاحات که طی 8 سال گذشته تقریبا تمام مناصب مهم اجرایی و تقنینی کشور در دستشان بود و ماحصل کارنامه فاجعه‌بار آنها نابودی معیشت مردم و اقتصاد کشور بود‌، در حوزه زنان نیز کارنامه‌ای پر از نقاط سیاه دارند که تاریخ آنها را فراموش نخواهد کرد.
این جریان در ماجرای قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب سعی کردند ماجرا را امنیتی کنند و با واردکردن اتهام غیراخلاقی، مقتوله را «پرستو» و حتی «مهدورالدم»
نامیدند.
اصلاح‌طلبان در مسائل دیگری مانند ماجرای «به رسمیت شناختن زنان روسپی در ایران» (تیرماه 95)، «ارائه اطلاعات زنان مطلقه ایرانی برای کارآفرینی در آنتالیا» (اردیبهشت‌ماه 96) یا ماجرای «عقیم‌‌سازی زنان کارتن‌خواب» و... نشان داده‌اند که حقوق زنان برای آنها محلی از اعراب نداشته و اساساً کارنامه قابل قبولی از خود به‌جای نگذاشته‌اند.
زهرا شجاعی، رئیس‌امور مشارکت زنان ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات چندی قبل به انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه زنان پرداخته و گفته بود «اصلاح‌طلبان موقع انتخابات از زنان استفاده ابزاری می‌کنند و بعد کاری برایشان نمی‌کنند.»