kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
سردبیر ارشد شبکه جهانی انگلیسی‌زبان ایران بیان کرد

ماجرای مقابله 15 ساله غرب با «پرس‌تی‌وی»(اخبار ادبی و هنری)

سردبیر ارشد پرس‌تی‌وی از ناکامی غرب در مانع‌تراشی 15 ساله علیه این شبکه سخن گفت.

به مناسبت سالگرد تأسیس شبکه جهانی پرس‌تی‌وی در 11 تیر،
سید محمودرضا دریاباری، سردبیر ارشد این شبکه در گفت وگو با کیهان با اشاره به وظایف حساس سردبیران ارشد در شبکه پرس‌تی‌وی، افزود: تشخیص اهمیت خبرها و شناخت سیاست‌های شبکه و تصمیم‌گیری سریع و به‌موقع در مورد نحوه پوشش خبرهای مهم از چالش‌های اصلی تیم سردبیری است.
وی به رقابت شدید میان رسانه‌های انگلیسی‌زبان در جذب مخاطب اشاره و بیان کرد: هدف اصلی پرس‌تی‌وی رقابت با شبکه‌های خبری مهم دنیا بوده و به نظرم در پاره‌ای از اوقات در سال‌های گذشته، پرس‌تی‌وی توانست در پوشش برخی اخبار خاص توجه رسانه‌ها و مخاطبان را جلب کند.
سردبیر ارشد پرس تی وی در ادامه به سنگ‌اندازی‌های غربی‌ها علیه پرس‌تی‌وی در بیش از 15 سالی که از عمر شبکه می‌گذرد، پرداخت و گفت: هرچه از فعالیت پرس‌تی‌وی گذشت، مخاطبان بیشتری به شبکه جذب شدند و به مرور زمان محدودیت‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و... بر این شبکه اعمال شد تا جایی که حتی اخیرا دامنه دات‌کام وب‌سایت شبکه را مسدود کردند و اکنون شبکه با دامنه دات‌آی‌آر در فضای وب قابل دسترسی است.
دریاباری افزود: محدودیت‌های اعمال شده بر وب‌سایت پرس‌تی‌وی در ادامه اقدامات سال‌های گذشته برخی کشورهای غربی بر ضد رسانه‌های ایرانی و‌ منطقه صورت گرفت که همه اینها در راستای فشارهای سیاسی علیه ایران بوده است.
سردبیر ارشد پرس‌تی‌وی گفت: هرچند در این سال‌ها‏، تلاش‌های صورت گرفته تا از طریق برخی اقدامات تاثیرات این محدودیت‌ها به حداقل برسد که به نظرم این تلاش‌ها تا حدی موفقیت‌آمیز بوده است.
وی درخصوص عملکرد مجریان شبکه گفت: پرس‌تی‌وی در این سال‌ها بیشتر از مجریانی استفاده کرده که در واقع کار حرفه‌ای خودشان را در همین شبکه شروع کردند. این افراد توانستند قابلیت‌های بالایی را از خودشان نشان دهند.
دریاباری افزود: با توجه به مسائل مالی و محدودیت‌های دیگری که وجود دارد، به نظر من کیفیت مجریان قابل قبول بوده و توانستند در اجرای برنامه‌ها و بخش‌های خبری، نمره قبولی را کسب کنند.
وی در پایان درباره راهکار ارتقای عملکرد شبکه در سال کاری جدید گفت: به نظرم، بهبود عملکرد شبکه مستلزم این هست که اهمیت وجود چنین شبکه‌ای برای کشور، نزد مقامات عالی‌رتبه تبیین شود تا با تامین مالی بهتر شبکه از خروج نیروهای کاربلد جلوگیری شود و همزمان نیروهای متخصص و متعهد در داخل شبکه و خبرنگاران خوب در کشورهای مختلف جذب شوند.