kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد و کاهش شهرهای آبی

وزارت بهداشت درباره روند افزایشی ابتلا و بستری کرونا در کشور هشدار داد

رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در چند روز اخیر موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران افزایش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا اظهارداشت: در اروپا با موج سنگین بیماری کرونا رو به رو هستیم و در کشور‌های اطراف ما هم موارد بیماری افزایش کرده است. اکثر موارد مشاهده شده خفیف است، برخی با علائم تب و سرفه و برخی با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ مراجعه می‌کنند.
گویا افزود: باید کرونا را جدی بگیریم، زیرا ممکن است؛ بیماری در واکسن نزده‌ها دردسر آفرین و کار افراد به بیمارستان کشیده شود و به همین دلیل به این افراد هشدار می‌دهیم که زودتر واکسن تزریق کنند، همچنین مردم استفاده از ماسک در فضا‌های سربسته را جدی بگیرند.
آمار‌ها نشان می‌دهد که درصد تزریق واکسن کودکان ۵ تا ١١ سال پایین است و به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم که از این فرصت برای تزریق واکسن استفاده کنند.
وی ادامه داد: به صورت هفتگی سویه‌های کرونا را رصد می‌کنند و اکنون سویه امیکرون با زیرسویه ۵ BA به زیرسویه‌های ١ BA و ٢ BA اضافه شده است البته این سویه جدید شدت بیماری زایی بالایی ندارد.
رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از پزشکان درخواست داریم که افراد مشکوک به علائم کرونا را برای تست ارجاع دهند، زیرا تست مثبت موجب می‌شود تا فرد مبتلا خود را قرنطینه و نکات بهداشتی را رعایت کند.
فوت یک بیمار و شناسایی ۴۶۳ بیمار جدید کرونا در کشور
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم اعلام کرد: از 9 تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۳ نفر از آنها بستری شدند.
متاسفانه در طول این مدت، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسید. ۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد
و کاهش شهرهای آبی
همچنین با اشاره به افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد و کاهش شهرهای آبی اعلام کرد:
بر‌اساس آخرین به‌ روز رسانی‌ها، همانند هفته‌های گذشته، هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۱ به ۱۰۵ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۷ به ۳۴۳ شهر کاهش یافت.