kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

کشف 70 مورد تخلف در جلسات کنکور و دستگیری فروشندگان سؤالات جعلی

 

به گفته رئیس‌سازمان سنجش تا صبح روز گذشته 70 مورد تخلف در کنکور سراسری امسال با کمک دستگاه‌های آشکارساز که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند کشف شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری ۱۴۰۱ در دانشگاه شهیدبهشتی گفت: روز پنجشنبه یکی از بهترین آزمون‌های این سال‌ها بود و ۷۰ مورد تخلف در سر جلسه امتحان به کمک دستگاه‌های آشکارساز پیدا کردیم. این اطمینان را به داوطلبان می‌دهیم که هر تقلبی پیدا می‌شود.
عبدالرسول پورعباس افزود: اولین عکسی که پنجشنبه از جلسه بیرون آمده ساعت یک و نیم ظهر و یک عکس از یک صفحه دفترچه بود. تا ساعت یک و نیم هیچ‌گونه نشانه‌ای از عکس گرفتن پیدا نشد. همچنین روز آزمون هنر که کنترل‌ها کمی ضعیف‌تر بود ساعت ۱۲ و نیم یک عکس منتشر شد.
پورعباس تاکید کرد: موبایل در همه حوزه‌ها با دستگاه‌ها پیدا می‌شود و کسی نمی‌تواند موبایل را داخل حوزه بیاورد. نمی‌خواهیم فضا را امنیتی کنیم اما از منظر داوطلب فضا باید آرامش بخش باشد و بداند تلاشی که کرده است به نتیجه می‌رسد.
وی ادامه داد: پنجشنبه‌شب هفته گذشته یک تیم فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان تا خراسان گسترده بودند. از پلیس و ضابطان قضایی تشکر ویژه داریم. این دستگاه آشکارساز توسط جوانان نخبه در دانش‌بنیان‌ها ساخته شده است.
محدودیت اینترنت در هنگام آزمون
رئیس‌شورای حفاظت آزمون سراسری هم با اشاره به اقدامات گسترده برای حفظ امنیت آزمون سراسری گفت: با پیگیری انجام شده، به منظور حفظ حقوق عموم داوطلبان پر تلاش و جلوگیری از هرگونه اقدام افرادی که به ناحق در پی کسب رتبه در آزمون سراسری هستند، دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌ها و مدارس محل برگزاری آزمون سراسری، در ساعات برگزاری این آزمون محدود شد.
محمد حسین حاجیلو خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضائی تعدادی از عوامل گروه‌هایی که اقدام به فروش سؤالات جعلی کنکور یا وسایل الکترونیکی ارتباطی برای تقلب کرده بودند، بازداشت شدند و البته باید تأکید کنیم همه سؤالات فروخته شده کاملاً جعلی و غیر واقعی هستند و داوطلبان عزیز و والدین گرامی آنها اطمینان داشته باشند آزمون سراسری با حفاظت و امنیت کامل و در شرایط مطلوب برگزار شده است.