kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
وزیر بهداشت:

قیمت داروهای سرطانی تغییری نمی‌کند

 

‌وزیر بهداشت گفت: براساس توافق انجام شده هیچ تغییری در وضعیت قیمت دارو‌های سرطانی که از خارج وارد می‌شد به لحاظ ارز ترجیحی اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌الهی اظهار داشت: سرطان یکی از شایع‌ترین مشکلات سیستم بهداشت و درمان کشور است و اکثر داروهای بیماران سرطانی وارداتی هستند و با نوسانات قیمت دلار، دچار تغییرمی‌شوند. به همین دلیل براساس توافق انجام شده هیچ تغییری در وضعیت قیمت دارو‌های سرطانی که از خارج وارد می‌شد به لحاظ ارز ترجیحی اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.
عین‌الهی افزود: متاسفانه آمار دقیقی از میزان گستردگی سرطان در کشور نداریم و بسته به نوع سرطان تعداد مبتلایان متفاوت هستند، در نتیجه مهم‌ترین مسئله امروز پیشگیری از این بیماری است. متاسفانه امروز با شیوع سرطان در زنان به ویژه سرطان سینه مواجه هستیم و به همین دلیل مراکز متعددی برای پیشگیری و درمان این مسئله در نظر گرفته شده است تا سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی شود و منجر به درمان و کاهش سرطان سینه در کشور شود.
وی با اشاره به روند اجرای 220 بیماستان در حال تکمیل گفت: تاکنون 120 هزار میلیارد ریال برای گسترش بیمارستان‌های در حال تاسیس اختصاص داده شده که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.