kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

نژادپرستی در آمریکا به دسترسی به آب لوله کشی کشیده شد

 

سرویس خارجی-
موسسه غیر انتفاعی«دیگ دیپ» فعال در آمریکا اعلام کرده تأمین آب در خانه برای بسیاری از مردم آمریکا به ویژه رنگین پوستان تبدیل به یک معضل شده است.
نژادپرستی در آمریکا در تمامی تار و پود زندگی سیاسی و اجتماعی مردم جریان دارد و تبعیض نژادی علیه سیاهان در آمریکا از کلان‌ترین مسائل تا جزئیترین امور را شامل می‌شود. در همین راستا یک موسسه غیر انتفاعی تحت عنوان «دیگ دیپ» گزاری تهیه و اعلام کرده که تأمین آب در خانه برای بسیاری از مردم آمریکا یک معضل است و افرادی که آب تمیز ندارند اغلب از رنگین پوستان هستند. در گزارش این موسسه غیر انتفاعی مستقر در لس آنجلس آمده: «بیش از 2.2 میلیون نفر در آمریکا هنوز بدون آب و لوله کشی اولیه در خانه‌های خود و ده‌ها میلیون نفر دیگر بدون سرویس بهداشتی کافی زندگی می‌کنند.» به گزارش تسنیم در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «میلیون‌ها نفر در آمریکا که با شکاف در دسترسی به آب مواجه‌اند بیشتر از جوامع رنگین پوست هستند به طوری که احتمال اینکه خانواده‌های بومی دسترسی به آب جاری نداشته باشند 19 برابر بیشتر از خانواده‌های سفیدپوست و همین عدد برای خانوارهای سیاه‌پوست و لاتین تبار دو برابر است.» «جورج مک گرو»، بنیانگذار و مدیر اجرایی «دیگ دیپ» در این زمینه گفت: این افراد میزان قابل توجهی از درآمد ماهانه خود را صرف تامین آب برای زنده ماندن می‌کنند. دسترسی نداشتن به آب سبب مشکلات سلامتی مانند دیابت، مشکلات در سلامت روان و انبوهی از قبوض برای خرید آب بطری می‌شود.
شکست آزمایش موشکی
خبر دیگر از آمریکا این که شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از شکست آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا خبر داد. به گزارش ایرنا، شبکه خبری
سی ان ان با انتشار این خبر افزود: نخستین آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا با سامانه  کامل آن روز پنج شنبه به شکست انجامید.بنابر این گزارش این آزمایش که در تاسیسات برد موشکی اقیانوس آرام در‌هاوایی به عمل آمد، با شکست همراه بود. سی ان ان درادامه گزارش داد: درحالی ارتش آمریکا در انجام نخستین موشک مافوق صوت خود با سامانه کامل آن با شکست مواجه شد، که کنگره این کشور مدت‌ها است بر عقب ماندن فناوری موشکی آمریکا از دو کشور چین و روسیه ابراز نگرانی کرده چراکه روسیه هم اکنون از این فن‌آوری در موشک‌های اسکند و خنجر خود بهره برده است.به گزارش ایرنا، پیشتر نیروی هوایی آمریکا در ۲۷ اردیبهشت ماه گذشته  از آزمایش موفقیت‌آمیز یک فروند موشک مافوق صوت خبر داده بود؛ موشکی که پرتاب آزمایشی آن در گذشته سه بار با شکست مواجه شده بود؛ این موشک بدون بوستر تقویت‌کننده که پنتاگون روز پنج شنبه قصد آزمایش آن را داشت، مورد امتحان قرار گرفته بود.
گاف دوباره بایدن
بر اساس گزارش‌ها بایدن روز پنجشنبه در جریان سخنرانی مطبوعاتی خود گفت که با رهبر سوئیس تماس گرفته است تا درباره کنار گذاشتن دو قرن بی‌طرفی برای پیوستن به ناتو گفت وگو کند. وی بلافاصله اشتباه خود را تصحیح کرد و گفت منظورش در واقعً سوئد است! به گزارش ایرنا از نیویورک پست، بایدن در سخنرانی مطبوعاتی خود گفت: برخی از مطبوعات آمریکایی به یاد دارند آن زمان را که رئیس‌جمهوری فنلاند با من تماس گرفت و پرسید می‌تواند بیاید و من را ببیند، سپس او روز بعد آمد و گفت: آیا از پیوستن کشورم به ناتو حمایت می‌کنید؟ همان موقع وی پیشنهاد کرد که با رهبر سوئیس هم تماس بگیریم.رئیس‌جمهوری آمریکا بلافاصله اشتباه خود را اصلاح کرد و با شوخی افزود: «سوئیس؟ خدای من، من واقعا نگران گسترش ناتو!  و پیوستن سوئد هستم»