kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

استفاده از فناوری نیمه خودکار آفساید در جام جهانی 2022

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اعلام کرده است که از فناوری نیمه خودکار آفساید در جام جهانی قطر در زمستان ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اعلام کرده است که از فناوری نیمه خودکار آفساید در جام جهانی قطر در زمستان ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد. این امر به منظور اتخاذ «تصمیم گیری دقیق» و کوتاه کردن مدت زمان تست‌های آفساید است.با فناوری آفساید نیمه اتوماتیک، فیفا می‌خواهد تصمیمات داوران ویدیویی را سریع‌تر و قابل اعتمادتر کند. همان‌طور که اتحادیه جهانی فوتبال فیفا روز جمعه اعلام کرد، این سیستم در ۶۴ بازی تورنمنت در قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیرلوئیجی کولینا در مصاحبه با رسانه‌ها در مورد فناوری جدید گفت: ما آماده استفاده از آن هستیم. از نتایج تست راضی هستیم و به کار خود ادامه می‌دهیم. ما در فوتبال تصمیمات دقیق می‌خواهیم.فناوری‌اندازه گیری جدید برای تصمیمات آفساید آخرین بار در جام ملت‌های عرب و جام باشگاه‌های جهان در ماه فوریه آزمایش شد. یک سیگنال
۵۰۰ هرتز در توپ و دوازده دوربین حرکات بازیکنان را ضبط می‌کند. داده‌ها توسط یک داور ویدئویی بررسی می‌شود و بلافاصله به داور در زمین ارسال می‌شود.
بررسی آفساید حدود ۷۰ ثانیه طول می‌کشد که با سیستم جدید می‌توان آن را به حدود ۲۵ ثانیه کاهش داد. هواداران حاضر در ورزشگاه نیز از طریق اسکوربورد از تصمیمات مطلع شوند. جیانی اینفانتینو رئیس‌فیفا در بیانیه‌ای گفت: فیفا می‌خواهد به ترویج فناوری برای بهبود فوتبال در همه سطوح ادامه دهد.