kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
مشکل محل تمرین مرتفع شد

آغاز اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از 11 تیر در آکادمی ملی المپیک

 
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان مشکل محل تمرین و اقامت وزنه‌برداران حل شد.
یکی از مشکلاتی که تعدادی از وزنه‌برداران ملی‌پوش کشورمان داشتند و بارها نسبت به آن معترض بودند نبود امکانات و محل تمرین مناسب بود اما این مشکل امروز در نشست کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک با مدیران آکادمی ملی المپیک حل شد. 
کیکاووس سعیدی در این باره اظهارداشت: چهارشنبه با مدیران آکادمی برای ایجاد ظرفیت حداکثری جهت بهره‌مندی فدراسیون‌ها به خصوص رشته‌هایی که به بازی‌های کشورهای اسلامی می‌روند، نشستی داشتیم آکادمی برای تیم‌های ملی آماده است و همه نوع امکاناتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
دبیرکل کمیته درخصوص حل مشکل محل تمرین تیم ملی وزنه‌برداری، عنوان کرد: برای وزنه‌برداری هم هماهنگ شد و فضا ایجاد کردیم تا اردوی تیم ملی در روزهای آینده در آکادمی ملی المپیک برگزار شود براین اساس هم مسئله اقامت و هم محل تمرینی حل شد تا آنها اردوها را بدون دغدغه ادامه دهند. ما باید از وزنه‌برداری حمایت کنیم چرا که این رشته از 1948 مدال آور بوده و برای المپیک پاریس هم باید برنامه‌ریزی کسب سهمیه انجام شود، ما هم حمایت لازم را هم ما خواهیم داشت. قرار شده امکانات لازم هم در اختیار وزنه‌برداری و هم رشته‌های اعزامی به قونیه قرار بگیرد.
نخستین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در مدیریت فدراسیون، قرار است از 11 تیر آغاز شود.
انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان
خبر دیگر از وزنه‌برداری اینکه با انتخاب شدن سعید علی حسینی (سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان و جوانان) به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان حالا سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی نوجوانان و جوانان است تا از رقابت‌های قهرمانی آسیا عقب نمانند. 
این روز‌ها تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان زیر نظر علی جباری مربی سابق تیم ملی بزرگسالان برگزار می‌شد، اما حالا صحبت از تغییر و تحولات در تیم ملی نوجوانان و جوانان به گوش می‌رسد. بر اساس اعلام برخی منابع خبری فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم دارد علی جباری را از هدایت تیم ملی کنار گذاشته و به جای او‌هادی پانزوان و وحید ربیعی را به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان منصوب کنند. حضور این ۲ تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود و بعد از این مسابقات درباره ماندن یا رفتن آنها تصمیم گیری خواهد شد.
نوجوانان دعوت شده به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عبارتند از: محراب دواسری، طا‌ها نعمتی مقدم، امیرحسین قربانی، امیرحسین سپه آجرلو، امیر آقایی، ابوالفضل زارع، بنیامین نیری، محمد غالبی، ایلیا صالحی پور، پیمان شفیعی نژاد و ابوالفضل کیانی.