kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
گل‌محمدی: 3 بازیکن دیگر نیاز داریم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید با آمدن مربیان خارجی و هم‌چنین جذب بازیکنان باقی مانده تمرینات این تیم شروع می‌شود.
یحیی گل‌محمدی درباره زمان شروع تمرینات پرسپولیس برای فصل جدید، اظهار کرد: قرار بود از روز پنجشنبه (امروز) تمرینات را شروع کنیم اما به دلیل تکمیل نبودن تیم، شروع کارمان به تعویق افتاد. برخی نفرات کادر تیم هنوز در تهران نیستند و صبر می‌کنیم با حضور آنها تیم تکمیل شود و بعد استارت بزنیم.گل‌محمدی درباره عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: از آقای درویش و همه مدیران باشگاه تشکر می‌کنم که تا به این‌جا زحمات زیادی کشیده‌اند و همان‌طور که قبلا گفتم شروع خوبی در نقل و انتقالات داشتیم اما هنوز کار برای ما تمام نشده و در بعضی از پست‌ها نیاز مبرم به بازیکن داریم. امیدوارم که در این چند روز در این بخش هم کار به خوبی پیش برود.وی در پاسخ به این سؤال که در چه پست‌هایی به بازیکن نیاز دارید؟ گفت: قبلا هم گفته بودم که یک مهاجم داخلی و یک خارجی می‌خواهیم. اکنون با جذب نشدن گزینه‌های داخلی، دو مهاجم خارجی می‌خواهیم. در پست‌هافبک دفاعی هم به یک بازیکن نیاز داریم و برای این پست‌ درخواست تمدید با رضا اسدی را دادم. یکی دیگر از دلایل تاخیر در شروع تمرینات همین بود که هنوز این بازیکنان جذب نشده‌اند و دوست داریم که همه تیم در آغاز تمرین کنار هم باشند و بدن‌سازی را با ترکیب کامل بازیکنان شروع کنیم.وی ادامه داد: متاسفانه در دو فصل گذشته نتوانستیم تیم را در خط حمله خوب تقویت کنیم. برخی گزینه‌ها جذب نشدند. حق جذب خارجی هم نداشتیم. از آقای درویش خواسته‌ام امسال این مشکل حل شود و ایشان تلاش خود را خواهند کرد. این موضوع برای ما اهمیت بسیار دارد.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*جانشین علیرضا منصوریان در تیم صنعت نفت مشخص و معرفی شد.جهانگیر کی‌شمس مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در این خصوص اظهار داشت: صبح امروز(دیروز)، جلسه هیئت‌مدیره باشگاه صنعت نفت با حضور تمامی اعضا، مدیر فنی و معاونت ورزشی باشگاه برگزار شد و پس از بررسی جامع و کامل تمامی گزینه‌ها، رضا پرکاس با اتفاق‌نظر به‌عنوان سرمربی تیم بزرگسالان صنعت نفت آبادان در فصل بیست‌ودوم انتخاب شد.
*در ادامه تقویت تیم فوتبال هوادار تهران برای لیگ بیست و دوم، سه بازیکن به جمع شاگردان ساکت الهامی اضافه شدند.میلاد فراهانی دروازه‌بان فصل گذشته شهر خودرو با عقد قرارداد دو ساله، نگهبان قفس توری هوادار خواهد بود.ایمان غلامی مهاجم فصل گذشته سایپا با قرارداد سه ساله شاگرد ساکت الهامی شد.حسین ابرقویی‌هافبک فصل گذشته ویستا توربین نیز با عقد قرارداد سه ساله به بنفش‌های تهران پیوست.
*وفا هخامنش، مدافع ۳۱ ساله سابق تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و تراکتور با عقد قراردادی راهی تیم چنایین اف سی هند شد تا دومین لژیونر ایرانی حاضر در لیگ هند نام بگیرد. پیش از او امید سینگ، نخستین بازیکن ایرانی بود که در لیگ کشور هند بازی کرده بود.
خداحافظی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران با انتشار پستی با پیراهن این تیم خداحافظی کرد.دروازه‌بان تیم مس سونگون از سال ۲۰۰۸ که برای نخستین‌بار به تیم ملی دعوت شد، تا سال ۲۰۲۱ در قفس توری دروازه ایران ایستاد و پس از دعوت نشدن به اردوی تیم ملی توسط وحید شمسایی برای مقدماتی جام ملت‌های آسیا، تصمیم به خداحافظی گرفت.
او پیشینه کسب مقام سومی در مسابقات جام جهانی را با تیم ملی فوتسال دارد و ۲ بار نیز با تیم ملی قهرمان آسیا شده است. او از سال۲۰۱۶ و ۳ سال متوالی جزو ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا قرار گرفت.
۲۴ تیر؛ آخرین مهلت برای درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که کشورها تا ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) فرصت دارند که درخواست میزبانی خود برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را اعلام کنند.
جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار بود به میزبانی چین برگزار شود. چین به خاطر ویروس کرونا از میزبانی این رقابت بزرگ انصراف داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور‌هایی که دوست دارند میزبانی این رقابت را برعهده بگیرند تا ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) فرصت داده که درخواست میزبانی خود را ارسال کنند.
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این آخرین مهلت برای ارسال درخواست میزبانی است. به نظر می‌رسد که شانس کره جنوبی برای میزبانی این رقابت بیشتر از دیگر کشورها است.
تیم‌های استرالیا و ژاپن هم برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز درخواست رسمی نداده‌اند.
دور قبل جام ملت‌های آسیا در امارات برگزار شد و این تیم ملی فوتبال قطر بود که توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
حسینی مربی پرسپولیس شد
سیدجلال حسینی با امضای قرارداد یک‌ساله به عنوان مربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شد. سید جلال حسینی با پایان یافتن بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت تا پرافتخارترین کاپیتان تاریخ این مسابقات لقب بگیرد.مدافع سرخپوشان پایتخت با پیشنهاد یحیی گل محمدی و مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حضور در کادر فنی فصل آینده این تیم رو‌به‌رو شد تا این‌گونه به حضورش در رختکن سرخپوشان ادامه دهد. سید جلال صبح دیروز با حضور در ساختمان باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای را با محمد محمدی معاون باشگاه برگزار کرد و سپس قرارداد خود را به عنوان مربی برای یک فصل با پرسپولیس امضا کرد تا در جایگاهی متفاوت با این تیم همکاری داشته باشد.رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل حضور در جلسه امروز با مدیرعامل بانک شهر در زمان امضای این قرارداد غایب بود اما قرار است او هم این قرارداد را امضا کند تا همه چیز به صورت رسمی اعلام شود. کاپیتان فصل‌های گذشته پرسپولیس در حالی یحیی گل محمدی را همراهی می‌کند که هنوز تکلیف دستیار اول این مربی مشخص نیست. باید دید حضور سیدجلال حسینی و کریم باقری به همراه «په په لوسادا» مربی بدنساز و «ولسی ننکا» مربی دروازه بان‌ها چه نتیجه‌ای را در فصل پیش روی فوتبال کشور به همراه خواهد داشت.