kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*در سفر وزیر ورزش و جوانان و رئیس‌کمیته ملی المپیک به لوزان سوئیس جهت دیدار با توماس باخ رئیس‌IOC و مدیران ارشد کمیته بین‌المللی المپیک مدال طلای کمیل قاسمی تحویل مسئولان کمیته ملی المپیک شد.کمیل قاسمی در بازی‌های المپیک 2012 لندن موفق به کسب مدال برنز 
120 کیلوگرم کشتی آزاد شد که پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم و با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی مدال طلای وی روز گذشته تحویل مسئولان کمیته ملی المپیک شد.
*با اعلام مدیرعامل باشگاه فولاد، این باشگاه در فصل جدید لیگ برتر تیم‌داری خواهد کرد. حمیدرضا گرشاسبی دیروز به همراه بنی تمیم مدیرکل ورزش خوزستان در اردوی تیم ملی حاضر شد. وی در حاشیه این بازدید اعلام کرد که فولاد در فصل جدید لیگ برتر کشتی فرنگی تیم‌داری می‌کند. همچنین گرشاسبی اعلام کرد که یک سالن اختصاصی برای کشتی نیز در مجموعه این باشگاه راه‌اندازی خواهد شد.
*تیم بسکتبال 3 نفره ایران که آخرین اردوی خود برای حضور در مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ سنگاپور را پشت سر می‌گذارد، با ۶ ملی‌پوش (۴ بازیکن اصلی و 
۲ بازیکن ذخیره) عازم این رقابت‌ها خواهد شد.به این ترتیب اسامی نفرات نهایی برای حضور در کاپ آسیا به شرح زیر است:*نفرات اصلی: امیرحسین رضایی‌فر، احسان دلیرزهان، نوید خواجه‌زاده و سینا واحدی*نفرات ذخیره: مهدی هلچی و متین جلالیان. تیم ملی ایران در این مسابقات با تیم‌های کویت و کره‌جنوبی همگروه است و برای صعود به دور دوم رقابت‌ها، باید هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. طبق جدول مسابقات تنها تیم اول از گروه خود صعود می‌کند. مسابقات از ۱۵ تیر به میزبانی سنگاپور آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران با هدایت رضا هنگام‌پور به عنوان سرمربی، در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
*باشگاه والیبال فنرباغچه به طور رسمی اعلام کرد که قرارداد خود را با سعید معروف به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده است. سعید معروف ستاره والیبال ایران که فصل گذشته در لیگ والیبال ترکیه برای فنرباغچه توپ می‌زد عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت به طوری که بازیکنان این تیم و هوداران خواهان ماندن این بازیکن در فنرباغچه شدند.
*سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری، با حسین رضازاده قهرمان اسبق وزنه‌برداری کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار که بعد از بازگشت رضازاده از مسابقات پاراوزنه‌برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی 
کره جنوبی، در محل فدراسیون انجام شد، حسین عبدی پیشکسوت پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم نوجوانان فوتبال کشور و کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری نیز حضور داشتند. عبدی اصالتی اردبیلی دارد و به نوعی همشهری انوشیروانی و رضازاده محسوب می‌شود.
*سید رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک کشورمان در دیدار با توماس باخ خواستار رفع تعلیق جودو شد.صالحی امیری در این خصوص خاطرنشان کرد: انتظار ما از آقای باخ این است که مداخله موثری برای رفع تعلیق ظالمانه جودو داشته باشد تا این رشته المپیکی بتواند در بازی‌های آسیایی‌هانگژو و المپیک پاریس حضور داشته باشد چرا که مسئولان فدراسیون جودو کشورمان به رغم تعلیق زحمات بسیاری کشیدند تا این رشته را در کشور زنده نگه دارند.صالحی امیری همچنین درخصوص دیدار لا دبیرکل فدراسیون جهانی ژیمناستیک، گفت: در این دیدار وقایع یک‌سال اخیر ژیمناستیک و مسائل مختلفی که وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت البته پس از مرور اتفاقات پیش آمده پاسخ‌های لازم به برخی دغدغه‌های مسئولان فدراسیون جهانی داده شد.وی ادامه داد: در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که با هماهنگی فدراسیون جهانی در اولین فرصت ممکن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.رئیس‌کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در واقع جدای از دیدار سازنده و امیدبخشی که با آقای توماس باخ داشتیم باید گفت پس از دیدار با مسئولان فدراسیون‌های جهانی دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک این دو فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شدند و با برگزاری انتخابات روند جدید فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد.