kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* غربگرایانی که روزی پیوستن کشورمان به معاهده پاریس را با وجود مضرات محرز اقتصادی‌اش، نشانه همراهی ایران با جامعه جهانی می‌دانستند امروز درباره روی آوردن اروپا و عقبگردش به سمت استفاده از ذغال‌سنگ پس از تهدید انرژی چه می‌گویند؟
پارسایی
* رژیم اشغالگر قدس که حال و روز خوبی در سرزمین‌های اشغالی ندارد و کابوس‌ محو آن بلای جانش شده مثل مارگزیده به خود می‌پیچد و در یک فرار به جلو گزافه‌ می‌بافد که درصدد تشکیل ائتلاف علیه جمهوری اسلامی است! لاف در غریبی که می‌گویند همین است.
خورشیدی
* کابینه رژیم صهیونیستی از هم پاشید مزدوران شبکه اینترنشنال سعودی عزا گرفتند؟ عجب قرابتی بین این رژیم و آن رژیم وجود دارد!
غفاری
* وزیر خارجه آلمان در نشست کنفرانس تغذیه در برلین گفت، مسکو گرسنگی را به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند ولی نگفت این کشور و متحدانش سال‌هاست ازتحریم دارو و غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کنند‌، محاصره یمن را پایان نمی‌دهند و صادرات سلاح جنگی به منطقه را تعطیل نمی‌کنند! چقدر بی‌حیایند!
یادگاری
* حادثه غمبار زلزله در افغانستان را به این ملت زجرکشیده از جور ستمگران تسلیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله خداوند امواتشان را مورد رحمت و غفران قرار دهد و بازماندگانشان را صبر کرامت نماید. کشورهای اسلامی به یاری مسلمانان این کشور بشتابند تا خرابی‌ها را سر و سامان دهند.چون آنچه از غربی‌ها بر می‌آمده بلوکه کردن اموال و محاصره اقتصادی این ملت فقیر بوده است.
سربندی فراهانی
* قهرمانان واقعی کشور ما امثال چمران هستند که دارای بالاترین مدارک علمی دنیا از بهترین دانشگاه‌های جهان بود ولی پای حفظ وطن و اعتقادات دینی که به میان آمد از جان خود گذشت و با خون خود شرف این مرز و بوم را بیمه کرد‌، نه مانند برخی از سلبریتی‌ها که برای رسیدن به ‌گرین‌کارت حاضر‌ند وطن خود را بفروشند و حتی دور از شرافت انسانی بمیرند.
عبداللهی
* دشمنان نظام چرا مخالف سرود ملی «سلام فرمانده» و... هستند؟ چون نمی‌خواهند مدل انقلاب اسلامی تکثیر شود. هر امری که مورد مخالفت دشمنان قرار می‌گیرد نشان درستی آن است.
عنبری
* وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرده برای جبران کمبود گاز طبیعی روسیه باید به استفاده از ذغال‌سنگ برگردیم. با این وضعیت به وجود آمده باید گفت کشورهای اروپایی به قرن 19 بازگشته‌اند و البته در پذیرفتن این حقارت چاره دیگری ندارند.
میرزایی
* انگلیس اعلام کرده همه برای جنگ جهانی سوم باید آماده ‌باشند. متاسفانه از چندقرن قبل تا الان این غربی‌ها بوده‌اند که زمینه جنگ‌های خانمانسوز را فراهم کرده‌اند.
چهرگانی
* جمعیت کشورمان در سال 1415 به حدود 5/91 میلیون نفر می‌رسد‌، رقمی که نسبت به برآورد جمعیت مطلوب 120 میلیونی با کسری 29 میلیون مواجه و دارای ساختاری پیر است. لازم است متولیان امر با تدابیر لازم و کاهش بیکاری، تسهیلات ازدواج آسان، جهاد خانه‌‌سازی، فرهنگ‌‌سازی در مورد آثار و پیامدهای ازدواج نکردن و... مشکل پیری جمعیت را جدی بگیرند.
شیخ‌پور
* از همه هموطنان درخواست می‌شود به کمپین «نه به غذا خوردن در مراسم ختم» و «نه به بسته‌های پذیرایی در مراسم ختم» و «نه به بنرها و گل‌ها» و... که در جامعه راه افتاده است بپیوندند. این کارها هیچ کدام مبنای دینی و عقلانی ندارد. ان‌شاء‌الله با پیوستن به این کمپین به زودی شاهد رخت بر بستن این بدعت‌های غلط که خانواده‌های بسیاری از متوفیان را درکنار تحمل داغ عزیزشان به سختی و مشقت می‌اندازد، باشیم.
برهانی
* درست است که ارزش مسکن مؤجرین طی 8 سال اخیر با بی‌تدبیری‌ها و ترک‌فعل‌های دولت قبل 10 برابر شده است ولی عزیزان مؤجر می‌دانند که حقوق مستأجرین متأسفانه 10 برابر نشده ولی با تورم و گرانی‌ها، مخارج آنها 10 برابر شده است. انصاف حکم می‌کند که مردان خانه را بیش از این شرمنده زن و بچه‌هایشان نکنیم و همه‌چیز را سیاسی نکنیم و کمی تأمل و تفکر نماییم که مستأجرین اجنبی نیستند کمی هوای همدیگر را داشته باشیم!
چابکی
* مسئولین امر پاسخ بدهند آیا استخرها مجاز به عرضه قلیان به مشتریان هستند؟ در استخر تهرانسر قلیان با طعم سیب به مبلغ 85 هزار تومان برای مشتریان چاق می‌کنند. چرا نظارت نمی‌کنند؟
خسروانی
* پله‌برقی ایستگاه مترو شهدا را به بهانه صرفه‌جویی خاموش می‌کنند و مسافرین به زحمت می‌افتند. صرفه‌جویی نباید درچنین مواردی که بسیاری از مسافران ناتوان را به رنج و تعب می‌اندازد اعمال شود. این جا جای صرفه‌جویی نیست.
صفری
* نمایشگاه‌های خودرو در خیابان 17 شهریور خودروهای فروشی را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و موجب اختلال درتردد خودروها می‌شوند. از مسئولان شهرداری منطقه و مامورین راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم به موضوع رسیدگی کنند.
عمرانی
* یک روش دیگر برای مهار گرانی بی‌دلیل اجاره مسکن هم این است که قرارداد اجاره به جای یک‌ساله، سه ساله تنظیم شود. یعنی طبق قرارداد هر ملک حداقل به مدت سه سال اجاره داده شود.
سراج
* حد فاصل میدان امام حسین- چهارراه صفا نیاز به آسفالت دارد. امیدواریم رسیدگی شود.
نیازی
* ما ساکنین خیابان کرمان واقع در ناحیه یک شهرداری منطقه 14 صبح روز پنجشنبه 26 خرداد شاهد اجرای طرح جهادی و نگهداشت و نظافت و شست‌وشو در محله خود توسط عوامل شهرداری منطقه بودیم. وظیفه خود می‌دانیم از طریق این ستون از آنان تشکر و قدردانی بکنیم.
هدایتی
* تا دیروز با 200 میلیون تومان پول پس‌انداز خود می‌توانستیم چند قلم لوازم خانگی برای جهیزیه دختر خود خریداری بکنیم ولی مجوز افزایش قیمت 15درصدی کار را برای ما مشکل کرد.
کاظمی ومحرابی