kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به کیهان:

پیگیر رفع موانع دریافت وام ازدواج هستیم

دبیر ستاد ملی گرامی‎‌داشت هفته ازدواج بر لزوم هماهنگی و همکاری با بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای تسهیل دریافت وام ازدواج تاکید کرد.

به گزارش کیهان، مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی گرامی‎‌داشت هفته ازدواج دیروز در نشست خبری اظهارداشت: هفته ازدواج از ۱۰ تا ۱۶ تیر آغاز می‌شود. شعار امسال این هفته« آسان و آسمانی» است و هدف اصلی ما حذف تشریفات و فرهنگ‌‌سازی در این زمینه است.
متقی‌فر باتاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ نرخ مثبت ازدواج را داشتیم افزود: این امر به علت عدم تشریفات است و برای تداوم این روند در استان‌ها برنامه‌های متعددی در حال شکل‌گیری است. وی ادامه داد: برگزاری پویش، اهداء جهیزیه توسط مجمع خیرین، افتتاح مراکز تخصصی مشاوره، مشاوره رایگان بر اساس روال هرسال اتفاق خواهد افتاد.
دبیر ستاد ملی گرامی‌داشت هفته ملی ازدواج با تاکید براینکه نرخ ازدواج در سال ۱۴۰۰ رشد مطلوبی داشته است، افزود:  در سال ۱۳۹۹، حدود ۵۵۶ هزار و در سال قبل، ۵۶۸ هزار و ۵۳۰ مورد ازدواج ثبت شد که در مجموع ۲/۲ درصد افزایش آمار ازدواج نسبت به سال ۹۹ را شاهد بودیم.
متقی‌فر با اشاره به اینکه۵۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده فراهم است، گفت: جوانان در مشاوره پیش از ازدواج ورود کنند. ما نیز سالانه حمایت می‌کنیم که مشاوره رایگان داشته باشیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید بیان داشت: به زودی سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج راه‌اندازی خواهیم کرد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان درباره صدور مجوز مراکز همسریابی نیز گفت: بر اساس قانون جوانی و جمعیت با  همکاری سازمان تبلیغات مجوز مراکز همسریابی را صادر و در تدوین باهم همکاری می‌کنیم.
رشد بیش از ۷۱ درصدی در پرداخت وام ازدواج
متقی‌فر درباره اقدامات انجام شده در زمینه وام ازدواج اظهارداشت: این امر نیاز به جریان‌‌سازی اساسی دارد و این پیگیری‌ها باعث شده تا رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم. از ابتدای سال جاری ۲۱۰ هزار فقره وام ازدواج به ارزش ریالی ۲۸۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است. این درحالی ‌است که درسال گذشته ۱۷۵ هزار فقره تسهیلات و ۱۴۹ هزار میلیارد پرداخت شده است و رشد بیش از ۷۱ درصدی در این زمینه داشته ایم.
دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته ملی ازدواج در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگار «کیهان» در مورد جزئیات افزایش وام ازدواج برای تسهیل و تشویق افراد به امر حسنه ازدواج گفت: موضوع افزایش وام ازدواج و برطرف‌شدن موانع وام ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در حال شکل‌گیری است و خبرهایی در این زمینه طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. امید است بتوانیم موانع وام ازدواج را به طور کلی حذف کرده و به کمک بانک مرکزی و دستگاه‌های مرتبط بتوانیم روند دریافت این تسهیلات را برای جوانان هموار کنیم، چراکه مواردی از این قبیل برای جوانان علاوه‌بر خاصیت تشویقی، موجب افزایش انگیزه آنها برای اقدام به ازدواج خواهد شد.