kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

پیش‌بینی ایجاد 100 میدان میوه و تره‌بار جدید در تهران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران با اشاره به پیش‌بینی ایجاد ۱۰۰ میدان تره‌بار جدید در تهران، از تفاوت ۳۸ درصدی قیمت اقلام ارائه شده در میادین میوه با مراکز خرید و فروش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ایوب فصاحت در جلسه دیروز شورای شهر تهران اظهار داشت: یک میدان مرکزی میوه و تره‌بار و سه مرکز عرضه بهداشتی دام در کنار میادین میوه و تره‌بار به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
فصاحت افزود: ۳۸ درصد تفاوت قیمت میوه را در میادین نسبت به سایر مراکز شهر شاهد هستیم.
 وی ادامه ‌داد: در طول سه ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد خانوار کمک شده که تا پایان سال افزایش قابل توجهی خواهد یافت و همچنین در خرید شفاف نیز نقش محوری در این راهبرد داشته‌ایم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از آزاد‌سازی قیمت‌ها میزان خرید ۳۵۷ هزار قلم کالا و پس از آزاد‌سازی ۴۳۲ هزار قلم کالا بوده است، گفت: قدرت خرید پس از آزاد‌سازی قیمت‌ها ۲۱ درصد و از لحاظ تناژ ۴۷ درصد افزایش یافت.
فصاحت با بیان اینکه عرضه بهداشتی دام در عید قربان در مراکز بهداشتی عرضه دام شهرداری انجام می‌شود، افزود: در کشور شاهد تب کریمه کنگو بودیم که خوشبختانه در تهران آماری در این خصوص نداشته‌ایم و امیدواریم با عرضه دام در این میادین، شاهد این بیماری نباشیم.
وی با بیان اینکه احداث ۱۰۰ بازار در تهران پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: تا پایان تیرماه ۳۰ تا ۴۰ مورد، تا پایان مرداد ۳۰ و تا پایان شهریورماه نیز مابقی بازارها نهایی خواهد شد. ۲۰۰ مورد نیز اراضی شناسایی شده که تلاش می‌کنیم این وعده را در حد اعلا عملیاتی کنیم.