kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

فوتبال گرفتار باندهای لجام‌گسیخته دلالی (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
واقعیت غیر قابل انکار و البته تلخ در ورزش ما این است که سامان یافتن کاروبار و اصلاح و تقویت ساختار آن‌، کاری ضروری و اجتناب ناپذیر است‌، اما علی رغم ضرورت‌، فقط حداکثر درباره آن حرف زده می‌شود و هرگز اقدامی صورت نمی‌گیرد‌، فقط به این دلیل ساده که به نفع و سود افراد و باندها و جریانات طمعکار و فرصت‌طلب نیست و این واقعیتی است که انکار آن به مثابه انکار روشنایی روز و تاریکی شب است و جالب اینجاست که کسانی قلم‌ها و حلقوم‌هایی با دادن آدرس غلط‌، سعی می‌کنند این واقعیت تلخ را بپوشانند و از نظرها محو سازند.
البته تکلیف این باندها و جریانات ضد سلامت و اصالت ورزش‌، روشن است وغیر از این هم از آنان توقعی نیست، اما توقع از مدیران ارشد این است که با شناخت و اشراف و نظارت بر کاروبار ورزش، واقعیت‌ها و اولویت‌های آن را بشناسند و با معرفت و بصیرت کافی‌، اجازه ندهند جریانات ضد ورزش برای آنها خط وربط تعیین کنند و اولویت‌های ورزش را که چیزی جز منافع نامشروع خودشان نیست مشخص کنند.
این جریانات مخرب به شدت مخالف سامان یافتن و اصلاح ساختارهای ورزش و طرفدار وضع و حال موجود هستند‌، فقط به این دلیل که «هردمبیلی» ورزش و شلختگی و هرکی به هرکی بودن مدیریت ورزش‌، ضامن منافع نامشروع آنهاست.
بهترین مثال برای اثبات این نظر، وضعیت حال فوتبال است. تصور اینکه این بی‌سروسامانی رایج و حاکم در فوتبال‌، اتفاقی است و اراده‌ای در کار نیست که هیچ وقت این ورزش پرطرفدار‌، سروسامان پیدا نکند تصور بسیار اشتباهی است که اشتباه بودن آن به راحتی قابل اثبات است.
ما عرض می‌کنیم- همان‌طور که بارها نوشته و تاکید کرده‌ایم- اراده‌ای پنهان و نقابزده و دست‌هایی پشت پرده در کاروبار فوتبال وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این ورزش از نظم و کلاس شایسته و کارآمدی برخوردار باشد و این واقعیتی است که به امروز محدود و مربوط نمی‌شود و در دوره‌های مختلف فوتبال ما وجود داشته است ولی حالا و در مقطع و دوره فعلی به اوج خود رسیده، آنچنان که کاملا و بدون کوچک‌ترین شک و تردیدی فوتبال در چنگ این جریانات و گرفتار باندهای لجام گسیخته دلالی است.