kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

خواندنی از ورزش ایران

 

*رضا صالحی امیری و حمید سجادی به همراه فرید فتاحیان مسئول امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک برای دیدار با توماس باخ رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر مسئولان IOC بامداد امروز راهی سوییس شدند.آنها قرار است در این دیدار در مورد وضعیت برخی فدراسیون‌ها با باخ صحبت کنند. همچنین دیداری هم با رؤسای فدراسیون‌های جهانی ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری داشته باشند.اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هنوز اساسنامه فدراسیون ایران را برای برگزاری انتخابات تایید نکرده است.فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم نسبت به انتخابات فدراسیون ایران حساس شده است و گفته می‌شود چند نامه به ایران ارسال کرده است تا زودتر تکلیف این فدراسیون مشخص شود.
*در جریان رقابت‌های انتخابی وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کاراته برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی، سجاد گنج زاده دارنده مدال طلای المپیک، پس از یک برد و یک باخت در دور رفت مقابل محمود نعمتی و مجید نیکوهمت، در نخستین مبارزه دور برگشت نیز برابر محمود نعمتی با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد تا در
۳ مبارزه صاحب یک پیروزی و ۲ شکست شود.اما مجید نیکوهمت با کسب ۳ پیروزی و بدون شکست به عنوان ملی‌پوش کاراته ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد و گنج زاده نتوانست برای حضور در این بازی‌ها به تیم ملی برسد.برای شفافیت و عدالت هر چه بیشتر در قضاوت‌ها، مانیتور بزرگی در کنار تاتامی قرار داده شد و بررسی صحنه‌ها همراه با قطع مبارزه‌ها باعث شد زمانی بیش از حد معمول صرف برگزاری مسابقات شود.به این ترتیب نیکوهمت به عنوان نفر نخست موفق شد به ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی برسد.
*تیم ملی ب بسکتبال ایران که در تورنمنت چهارجانبه ارمنستان حضور دارد، آخرین بازی خود را دیروز برگزار کرد که با نتیجه ۱۰۸- ۷۳ برابر یکی از تیم‌های دانشگاهی آمریکا به پیروزی دست یافت.شاگردان محمدرضا اسلامی پیش از این دیدار نیز به مصاف ارمنستان و سوریه رفتند که یک باخت و یک برد حاصل تلاش آنها بود. تیم ایران در بازی اول ۶۱- ۷۷ سوریه را شکست داد و در بازی دوم ۷۷- ۷۳ به تیم ارمنستان میزبان مسابقات باخت.
*پس از اینکه وزنه‌برداران معترض با سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری به توافق رسیدند، قرار است اردوی تیم ملی از هفته آینده آغاز شود.سعید علی حسینی همچنان هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده ‌دارد اما یکی از از وزنه‌برداران سابق تیم ملی نیز در کنار او خواهد بود. محمدرضا براری وزنه‌بردار سابق تیم ملی به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شده است و به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه شد.
*ژیمناست‌کار کشورمان در مسابقات ترامپولین بین‌المللی پرتغال‌، با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد.در ادامه مسابقات ترامپولین بین‌المللی پرتغال‌، آریا مام عبدالله در فینال دابل مینی با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد.پیش از این تیم ملی ترامپولین ایران در بخش تیمی نایب قهرمان شده بود.
*در راستای سیاست‌ها و اهداف والیبال ایران و با تصمیم بهروز عطایی سرمربی، تیم ملی والیبال ایران با سه تغییر آماده دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌شود تا بازیکنان بیشتری حضور در لیگ ملت‌ها را تجربه کنند.بر این اساس فاضل پژومان، احسان دانش دوست و ابوالفضل قلی‌پور در هفته سوم لیگ ملت‌ها در فهرست 14 نفره تیم ایران قرار می‌گیرند و جایگزین علی رمضانی، اسماعیل مسافر و محمدرضا موذن را در تیم ملی خواهند گرفت.گفتنی است حذف شدن رمضانی و مسافر شب گذشته قطعی شده بود و با توجه به مصدومیت جزئی موذن، کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفت به این بازیکن نیز در هفته سوم برای درمان و ریکاوری استراحت دهد و قلی‌پور جایگزین شود. مردان والیبال ایران روزهای 14 تا 18 تیرماه به ترتیب و در چارچوب هفته سوم و پایانی لیگ ملت‌ها به مصاف تیم‌های لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان می‌روند تا به کار خود در مرحله گروهی پایان دهند.