kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

5 مرداد، آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای کمیته المپیک

 

طبق تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، 5 مردادماه به عنوان زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداها مشخص شد.
بر اساس آخرین تصمیم مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، قرار است انتخابات این کمیته برای تعیین پست‌های ریاست، نواب رئیس، خزانه‌داری و اعضای هیئت اجرایی در تاریخ 6 شهریورماه برگزار شود. برای تعیین زمان نام نویسی از کاندیداها، دیروز نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در غیاب رئیس‌کمیته برگزار شد. مهم‌ترین محور این نشست تعیین تاریخ آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک بود که در پایان مصوب شد در تاریخ 25 تیرماه اطلاع‌رسانی رسمی درخصوص برگزاری انتخابات برگزار شود و زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداها نیز 5 مرداد ماه تعیین شد.
کیکاوس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک نیز دیروز در مصاحبه‌ای عنوان داشت: در نشست هیئت اجرایی روی برگزاری به موقع در زمان مقرر انتخابات تاکید شد تا منطبق بر دستور العمل برگزار شود. نمی‌توانیم به خاطر اینکه تا آن روز برخی فدراسیون‌ها بلاتکلیف هستند انتخابات را به تعویق بیندازیم و باید در زمان مقرر انتخابات را برگزار کنیم. بر اساس مفاد اساسنامه باید رای اعضای المپیکی از اکثریت بیشتر و نصف به‌علاوه یک باشد اگر در روز مجمع این شرایط باشد کاملا قانونی خواهد بود.
سعیدی در پاسخ به این پرسش که روز مجمع مشخص می‌شود که اعضای المپیکی به حدنصاب رسیده‌اند یا خیر؟ تصریح کرد: در روز مجمع مشخص می‌شود. ممکن است در این فاصله فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند. در حال حاضر نمی‌توانیم تصمیمی در مورد تغییر زمان برگزاری مجمع بگیریم و مجمع در زمان مقرر برگزار می‌شود.
سعیدی درخصوص اینکه آیا فدراسیون جودو با توجه به تعلیق، می‌تواند در مجمع انتخابات رای دهد، گفت: موضوع جودو باید بررسی شود. از نظر ما مشکلی نیست اگر ابهامی باشد، استعلام می‌کنیم.