kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال

 

خبیری و شهریاری اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس
دو عضو جدید در هیئت مدیره پرسپولیس مشخص و از این پس کار را در جمع این تیم دنبال خواهند کرد.
پس از برگزاری مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس، دو عضو جدید هیئت‌مدیره باشگاه انتخاب شدند. این مجمع ضمن تشکر از خدمات محمد علیپور، حسین شهریاری و حسین خبیری را به مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیئت‌مدیره این باشگاه انتخاب کرد.
حسین خبیری پیش از این سابقه حضور در پرسپولیس را در سمت‌های اجرایی و مدیریتی در کارنامه داشته و فصل گذشته نیز در سایپا کار را دنبال می‌کرد. حسین شهریاری که در حال حاضر در صنعت خودرو‌سازی و کارخانه سایپا به فعالیت مشغول است سابقه طولانی در ورزش و به خصوص در رشته‌های مربوط به اتومبیل‌رانی و موتور‌سواری دارد و گفته می‌شود به عنوان رئیس‌هیئت مدیره کار را در این باشگاه دنبال خواهد کرد. پیش از این بیژن ذوالفقارنسب از هیئت مدیره پرسپولیس کنار رفته بود.
2 مهاجم خارجی در خط حمله پرسپولیس
با رسیدن به توافقات، مهاجم برزیلی به زودی راهی تهران می‌شود تا با پرسپولیس قرارداد امضا کند.
کاسیانو مهاجم برزیلی ویزلای پرتغال مذاکرات مثبتی در روزهای اخیر با مسئولان پرسپولیس داشت که همین موضوع حضور او را در جمع سرخ‌پوشان قوت بخشیده است.کاسیانو که در فصل گذشته در لیگ پرتغال به میدان می‌رفت به احتمال بسیار زیاد یکی از خریدهای خارجی پرسپولیس نام خواهد گرفت چرا که روند مذاکرات باشگاه با او مثبت ارزیابی می‌شود. کاسیانو قرار است به زودی راهی تهران شود تا علاوه‌بر حضور در تست‌های پزشکی بتواند قراردادش را با سرخ‌پوشان امضا کند. در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد این بازیکن به زودی عازم تهران می‌شود. چرا که در روزهای اخیر صحبت‌هایی برای تهیه بلیت هواپیما برای این بازیکن برزیلی جهت حضور در تهران انجام شده که این مسئله نشان‌دهنده این است که به احتمال فراوان کاسیانو را باید پرسپولیسی بدانیم.
در صورت جذب کاسیانو و گادوین منشا به نظر می‌رسد نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به پایان خواهد رسید تا طبق برنامه اعلام شده، سرخ‌پوشان تمرینات خود را از 9 تیر آغاز کنند.
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی ولسیانی، سعید صادقی و محمد مهدی احمدی هفت خرید جدید پرسپولیس هستند که در کنار تمدید قرارداد مهدی ترابی، سیامک نعمتی و میلاد سرلک‌نمایی از عملکرد موفق سرخ‌ها در نقل‌و‌انتقالات است.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*مرتضی تبریزی، وینگر و مهاجم گل‌گهر قراردادش را به مدت دو فصل با این باشگاه تمدید کرد.تبریزی در فصل گذشته لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و ۷ گل و ۴ پاس گل به ثبت رساند تا در کنار سعید صادقی، دیگر مهره اصلی قلعه‌نویی در فاز تهاجمی باشد.
*ایمان سلیمی، مدافع پیشین تراکتور و سیرد اسلواکی به مس رفسنجان پیوست.سلیمی پارسال به گل‌گهر پیوسته بود اما پس از این که رباط صلیبی زانویش در یک بازی محلی پاره شد، قراردادش فسخ شد تا تمام لیگ بیست و یکم را بدون تیم بماند.
*همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد لوسیانو پریرا برای لیگ بیست و دوم جایی در لیست جواد نکونام ندارد.پس از پایان لیگ بیست و یکم، باتوجه به بازیکن‌های مدنظر جواد نکونام برای خط حمله پیش‌بینی می‌شد که شیمبای ۳۹ ساله دیگر در تیم فولاد جایی نخواهد داشت و خریدهای چند روز اخیر فولاد نیز حاکی از همین موضوع بود. گرشاسبی مدیرعامل فولاد نیز در گفت‌و‌گویی تلویزیونی این موضوع را تایید کرد و از نبود شیمبا در لیست جواد نکونام خبر داد. بر این اساس کار این مهاجم ۳۹ ساله در اهواز تمام شد، البته گفته می‌شود او در ایران همچنان پیشنهادهایی دارد. لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا اهل برزیل است که از سال ۱۳۹۱ در لیگ برتر ایران مشغول به فعالیت است. فولاد تاکنون نیز علیاری، سعید آقایی،احسان پهلوان و علی قربانی را جذب کرده است.
گارسیا سرمربی النصر عربستان شد
سرمربی سابق رم با دستمزدی ۵.۸ میلیون یورویی در سال هدایت النصر عربستان را برعهده گرفت. سرانجام باشگاه النصر عربستان توانست رودی گارسیا سرمربی سرشناس فرانسوی را متقاعد به همکاری کند.النصر و گارسیا به توافق نهایی دست پیدا کردند تا این مربی فرانسوی با قراردادی دو ساله رسما هدایت این تیم عربستانی را برعهده بگیرد.طبق اعلام روزنامه الریاضیه عربستان، گارسیا سالانه ۵.۸ میلیون یورو دستمزد از النصر دریافت خواهد کرد که البته این دستمزد شامل دستیاران گارسیا هم می‌شود.رئیس‌باشگاه النصر عربستان اخیرا راهی پاریس شد تا گارسیا را متقاعد به حضور در این تیم کند و در نهایت توانست با این مربی سرشناس قرارداد امضا کند.گارسیا جایگزین میگل روسو آرژانتینی در النصر شد.این باشگاه عربستانی قصد دارد که با خریدهای سرشناس در تابستان تیمی قدرتمند را راهی فصل بعد کند.النصر در فصل جاری لیگ عربستان تا ۵۸ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.