kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
معاون وزارت کار اعلام کرد

ثبت 300 هزار فرصت شغلی جدید در سامانه جست‌وجوی کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، در سامانه جست‌وجوی شغل درج شده است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به بازار کار مشکل اشتغال کشور را دوچندان کرده است. از این رو جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن شغل به روش‌های مختلفی اقدام می‌کنند.
در این میان دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه‌ جست‌وجوی شغل ایفا کنند.
محمدکریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 300 هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، در سامانه جست‌وجوی شغل درج شده است. سامانه جست‌وجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه‌اندازی شد.
وی افزود: تاکنون قریب به تعداد 25 هزار نفر از جویندگان کار و تعداد سه هزار و 500 نفر از کارفرمایان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. عمده فرصت‌های شغلی اعلام شده در بخش خدمات به کارمند دفتری، حسابدار، انباردار، نگهبان، کارشناس فروش و کارگر ساده و در بخش صنعت به جوشکار، کارگر خط تولید، تکنسین، طراح کفش و مونتاژکار اختصاص دارد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر این اساس کلیه متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل نمایه شغلی و جست‌وجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جست‌وجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند. متقاضیان می‌توانند به نشانی اینترنتی‌http://shoghl.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.