kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کشتی‌آرای: با اقدامات بانک مرکزی

سکه 450 هزار تومان ارزان شد

 
یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید بر اینکه اقدامات بانک مرکزی در بازار موجب کاهش قیمت‌ها شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز 
۴۵۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز ۵۵۰ تومان ارزان شد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در بازار داخلی طلا، گفت: باتوجه به اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز و همچنین بخشنامه‌های ابلاغی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به متقاضیان، از روز شنبه هفته قبل تاکنون قیمت‌ها در بازار سیر نزولی داشته و تا روز یکشنبه همچنان قیمت ارز نزولی بوده و نسبت به هفته‌های قبل با کاهش همراه شده است.
این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش 450 هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز شنبه، تصریح کرد: قیمت دلار نیز در بازار آزاد حدوداً 550 تومان کاهش قیمت داشته است. 
کشتی‌آرای ضمن تأکید بر آرامش در بازار طلا و سکه، گفت: کاهش قیمت‌ها در بازار باعث آرامش شده و همین امر نیز به برقراری دادوستدها طبق روال عادی قبل، کمک کرده است. این شرایط در حالی است که افزایش قیمت ارز و طلا و سکه در هفته‌های گذشته باعث افزایش تقاضا در بازار شده بود؛ ضمن اینکه همین امر موجب شد تا حباب سکه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و 600 هزار تومان برسد.
وی ادامه داد: اما بعد از اقدامات اخیر بانک مرکزی، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار آغاز شد و حباب سکه نیز روزانه با کاهش همراه شد تا جایی که روز شنبه در آخرین معاملات هر قطعه سکه یک میلیون و 380 هزار تومان حباب داشت اما روز یکشنبه حدود 380 هزار تومان از حباب سکه کاسته شد و این نشان دهنده تخلیه حباب انواع سکه در معاملات است.
به گفته او، تا ظهر دیروز در بازار تهران، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 850 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 370 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون و 50 هزار تومان داد و ستد شد.
قیمت هر مثقال طلای آبشده با کاهش 55 هزار تومان طی یک هفته گذشته به 6 میلیون و 130 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز به یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است.