kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
خطيب جمعه شيراز:

جامعه‌ دینی و معنوی، جامعه‌ای است که افراد آن اهل مراقبت از خود و اجتماع باشند

آیت‌الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: جامعه‌ دینی و معنوی، جامعه‌ای است که افراد آن اهل مراقبت از خود و اجتماع باشند.

 

شيراز-خبرنگار كيهان:

امام جمعه شيراز تاكيد كرد: وقتی کسی دچار گناه می‌شود قبل از هر چیز باید بدانیم که او دارد جهنمی می‌شود و ما باید از روی محبت او را از آتش جهنم دور کنیم.
وي با اشاره به اينكه بد حجابی مسئله‌‌ای است که وجوه و ابعاد مختلفی دارد که اگر همه جهات آن در نظر گرفته نشود دچار خطا در اقدام می‌شویم افزود: مسئله حجاب اولا کار تربیتی و اخلاقی می‌طلبد زیرا فرق است میان کسی که نمی‌داند با کسی که تعمدا خلاف می‌کند ثانیا باید مراقب بود که شاید مسئله، سیاسی، امنیتی و حتی مربوط به دشمنان نظام اسلامی باشد.
دژكام ادامه داد: در تقسیم کار اجتماعی، وظیفه شهروندان این است که مخالفت خود با هر خلاف شرع و خلاف قانون را در هر سطحی که باشد ابراز کنند و نهاد‌های تربیتی و فرهنگی در اثر گذاری مثبت بر نسل آینده باید قوی‌تر عمل کنند.
امام جمعه شيراز با اشاره به رویکرد دشمن و ضد انقلاب که همواره می‌‌خواهد از هر مسئله‌ای علیه نظام سوءاستفاده کند ادامه داد: جریان‌های مختلف سیاسی شهر در مقابله با انحرافاتی که دشمن سعی دارد در جامعه ایجاد کند، باید متحد عمل کنند و از تقابل بپرهیزند.
وي تصريح كرد: ما مسلما با کسانی که می‌خواهند یک مسئله رفتاری و اخلاقی را بهانه برخورد با نظام و مقابله با اسلام بکنند محکم مقابله می‌کنیم و به دهان آنها می‌زنیم.
دژكام تاكيد كرد: داوری نهایی مسئله عفاف و حجاب به عهده دستگاه قضایی است که همه ما باید حمایت کنیم تا آنها بتوانند در برابر تخلفات وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
خطيب جمعه شيراز در ادامه بيان كرد: رسانه‌ها بایستي در انعکاس اخبار و انتخاب تیتر‌ها، تقوا را رعایت کنند و بايد از ظرفیت رسانه‌ها به گونه‌ای استفاده کرد که بتوان جامعه را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار داد.