kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
لیگ ملت‌های 2022

یک برد شیرین دیگر برای تیم ملی والیبال/ایران‌، کانادا را هم 3 بر صفر شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل کانادا به پیروزی رسید.

 

سرویس ورزشی-

تیم‌های ملی ایران و کانادا در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های 2022 که دیروز در شهر صوفیه به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی، طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) را به زمین فرستاد.
تیم ایران که بازی قبلی خود را به برزیل باخته بود در این دیدار و از همان ابتدا با تکیه بر حملات بهتر، تیم برتر میدان بود و در ست نخست یا نتیجه 25 بر 21 برنده شد. امتیاز 25 ایران با سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور به دست آمد.بازیکنان کانادا در ست دوم برای عبور از مدافعان ایران به اسپک‌های سرعتی روی آوردند. با این حال، بازی با اختلاف کمی در امتیازات پایانی پیگیری شد و در نهایت بازی کم اشتباه ایران، نتیجه این ست را نیز 27 بر 25 به سود ایران رقم زد. امتیاز 27 با سرویس بدون بازگشت امیرحسین اسفندیار برای ایران به دست آمد.
سرویس‌‌های خوب و دریافت‌های موثر، نکته‌ای بود که آمار بازی آن را تایید می‌کرد. تیم ایران در ست سوم هم 25 بر 18 برنده شد تا مثل بازی با آمریکا در 3 ست متوالی حریف خود را شکست داده باشد.تیم ملی ایران با ثبت این نتیجه از 4 پیروزی و 4 شکست، صاحب 12 امتیاز شد. کانادا نیز از 2 پیروزی و 6 شکست، 6 امتیازی باقی ماند.
عطایی: بازی قابل قبولی داشتیم
بهروز عطایی پس از پیروزی تیم ایران برابر کانادا گفت: رقابت بسیار خوبی بود و خدا را شاکرم که بازیکنان ایران توانستند تیم خوب کانادا را شکست دهند. والیبالیست‌های کانادا با سرعت بالایی بازی می‌کردند و عملکرد خوبی داشتند. ارتفاع توپ‌ها به شدت پایین و کنترل روی تور بسیار سخت بود.
او ادامه داد: بازیکنان ایران خواسته‌های کادر فنی را خوب اجرا کرده و کار پاسور آنها را سخت کردند. باید بگویم که پاسور اول در ست سوم بیرون از زمین قرار گرفت و مربی از پاسور دومش استفاده کرد.
عطایی در پایان گفت: در مجموع بازیکنان بازی قابل قبولی داشتند و هفته دوم را با پیروزی به پایان رساندیم. امیدوارم در هفته سوم و مسیر سختی که در چهار بازی باقی مانده پیش روست، بازیکنان ایران بتوانند روند رو به رشد خود را ادامه دهند و بازی‌های قابل قبولی را به نمایش بگذاریم.
امیرحسین اسفندیار ملی‌پوش والیبال ایران هم پس از بازی تیم ملی ایران برابر کانادا در لیگ ملت‌های 2022 اظهار داشت: توانستیم این بازی را هم با پیروزی تمام کنیم و شرایط نسبتاً بهتری در جدول پیدا کردیم. دریافت‌کننده تیم ملی ایران با اشاره به عملکرد بهتر تیم ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها تصریح کرد: هفته بعد، مانند هفته دوم، بازی‌های سختی در پیش داریم و تلاش می‌کنیم هر مسابقه‌ای را که می‌توانیم ببریم تا اگر شرایط فراهم شد به مرحله بعد صعود و خودمان را تثبیت کنیم.
امیررضا سرلک مدافع وسط تیم ایران نیز گفت: مسابقه خوبی بود و در پایان هفته دوم بازی خوبی انجام دادیم. بازیکنان همه سرحال بودند و نتیجه خوبی گرفتیم. مردم تا هفته دوم تیم ایران را حمایت کردند. امیدوارم همین طور به حمایت خودشان ادامه دهند و با پیام‌های‌شان به ما دلگرمی ‌دهند تا با قدرت هفته بعد را شروع کنیم.
دو تغییر تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم
با تصمیم کادر فنی، تیم ملی والیبال با دو تغییر آماده دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌شود تا بازیکنان بیشتری حضور در لیگ ملت‌ها را تجربه کنند. بر این اساس فاضل پژومان و احسان دانش‌دوست جای علی رمضانی و اسماعیل مسافر را در تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم لیگ ملت‌ها خواهند گرفت.
کاروان والیبال ایران ساعت 12:55 روز دوشنبه ششم تیرماه صوفیه را به مقصد لهستان ترک خواهد کرد و همان روز وارد شهر گدانسک می‌شود.
تیم ملی از ششم تا دوازدهم تیرماه تمرینات خود را در شهر گدانسک پیگیری ‌می‌کند. مردان والیبال ایران روزهای 14 تا 18 تیرماه در چارچوب هفته سوم و پایانی لیگ ملت‌ها به مصاف تیم‌های لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان می‌روند تا به کار خود در مرحله گروهی پایان دهند.
برنامه سایر مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌‌شرح زیر است:
هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک (لهستان)
سه‌شنبه 14 تیرماه؛ ایران .................. لهستان، ساعت 22:30
پنجشنبه 16 تیرماه؛ ایران ..................... ایتالیا، ساعت 16:30
جمعه 17 تیرماه؛ ایران ...................... اسلوونی، ساعت 19:30
شنبه 18 تیرماه؛ ایران .................... صربستان، ساعت 19:30
شکست مقابل برزیل در سومین بازی
اما ملی‌پوشان والیبال ایران در سومین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ از ساعت ۱۸ جمعه به مصاف تیم ملی برزیل رفتند و ۳ بر صفر شکست را پذیرا شدند.تیم ملی ایران که با پیروزی برابر آمریکا از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار بود، ست اول را با قدرت پشت سرگذاشت و هر چند رقابت نزدیکی داشت اما در نهایت ۲۸ بر ۳۰ نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.
رقابت نزدیک ایران و برزیل در ست دوم هم ادامه داشت و دو تیم پایاپای پیش رفتند اما در نهایت زردپوشان برزیلی موفق شدند ۲۵ بر ۲۳ ایران را شکست دهند. اما این رقابت در ست سوم نزدیک نبود و برزیلی‌ها با اختلاف پیش رفتند و موفق شدند ایران را ۲۵ بر ۱۸ شکست دهند و به پیروزی ۳ بر صفر دست پیدا کنند.