kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

واکنش حزب‌الله لبنان به طرح ناتوی عربی:«تو خالی است»

 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تلاش‌ها برای تشکیل «ناتوی خاورمیانه‌»، تهدیدهای آمریکا علیه محور مقاومت را توخالی دانست و قدرت محور مقاومت و آمادگی همیشگی آن را به دشمنان یادآوری کرد.

اخیراً «عبدالله دوم» شاه اردن در گفت‌وگو با شبکه‌ای آمریکایی از امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو گفت و خاطرنشان کرد که باید چشم‌انداز چنین ائتلافی به شدت واضح باشد. او تصریح کرد که از تشکیل یک ائتلاف نظامی مشابه ناتو در منطقه غرب آسیا حمایت خواهد کرد، مشروط بر اینکه «این کار با [همراهی] کشورهای هم‌فکر انجام شود». «تسفی بارئیل»، تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه «هاآرتص» در این باره می‌گوید که چیزی به نام ائتلاف دفاعی «ناتوی منطقه‌ای» وجود ندارد که اسرائیل بخواهد به آن ملحق شود. بلکه سخن بر سر این است که نوعی ائتلاف بین کشورهای عربی به صورت متوازن با اسرائیل ایجاد شود تا دیواری دفاعی مقابل «تهدید مشترک؛ یعنی ایران» ایجاد شود. در واکنش به ادعاها شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ظهر روز شنبه در کنفرانس ملی عربی اسلامی در لبنان با اشاره به تلاش کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم گفت: «رویکرد کشورهایی که به عادی‌‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] روی آورده‌اند، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم اشغالگر است. اسرائیل معتقد است که با این تهدیدها، در محور مقاومت نگرانی ایجاد می‌کند اما من می‌گویم که این تهدیدها توخالی است. با این وجود ما آمادگی کامل داریم و در مانور بزرگ در آماده‌باش کامل بودیم و هر روز آماده هستیم. امروز نیز در قوی‌ترین مراحل خود با متحدانمان در فلسطین و محور مقاومت به سر می‌بریم.»
قاسم افزود: «ما و متحدانمان به قدرت و آمادگی نظامی خود می‌بالیم و به این امر یادآوری می‌کنیم تا مردم ما اطمینان یابند و بدانند که پشت رهبری قدرتمند ایستاده‌اند که آماده دفاع از آنها است و جامعه اسرائیل نیز بداند که پشت یک رهبری ضعیف ایستاده است. دیدیم که چگونه لبنان با ارتش، مردم و مقاومت خود سرزمین خود را آزاد کرد و مقاومت چگونه با تجاوزات تموز (تیرماه) رو‌به‌رو شد و پیروز شد و همچنین دیدیم که چگونه مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس مسیر جدیدی در تاریخ درگیری با اشغالگر ایجاد کرد.» به گزارش فارس از المیادین، معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه بر اقتدار و تلاش محور مقاومت و حمایت بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و متحد کردن کشورها در زیر این پرچم تاکید کرد و گفت که این امر به معنای آن است که پیروزی در پیش است. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هدف همه سیاست‌های غرب، تداوم اشغال و ضربه زدن به آرمان فلسطین است. دشمن به عنوان مقدمه‌ای برای تسلط بر اقیانوس تا خلیج‌فارس، از فلسطین آغاز کرده و به دنبال تسلط بر کل منطقه است. این ساده‌لوحی است که دشمن را مشکل فلسطین بدانیم، زیرا اسرائیل مشکل ملت و هر انسان شرافتمندی است. تنها راه‌حل مقابله با اسرائیل، مقاومت است و هر راه‌حل دیگری اتلاف وقت است. تداوم وجود غاصب در منطقه ما، مبتنی بر ایجاد جنگ است. همه تهدیدهای اسرائیلی توخالی است.