kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
معاون سازمان نو‌سازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۲۸ درصد کلاس‌های درس تهران نیازمند باز‌سازی و مقاوم‌‌سازی هستند

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نو‌سازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ۲۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتش‌نشانی در تهران بررسی شده بود که
از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفتند گفت: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس‌های درس، نیازمند تخریب و باز‌سازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌‌سازی هستند. ما بقی ایرادها و اشکالاتی که گرفته می‌شود خارج از این دوگروه است.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا تقی پور در نشستی مشترک با رئیس‌سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به معنای عام از پیش نیازهای توسعه کشور است بیان کرد: وظیفه آموزش و پرورش در حوزه آموزش استثنایی سنگین‌تر است. ایجاد بسترهای لازم برای آموزش یا همان ساخت مدارس را برعهده‌داریم.وی افزود: مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرم‌افزاری، تاثیر بسزایی در پیشبرد امر آموزش دارد. از زمانی که نو‌سازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر مدارس استثنایی تعریف کرده است.
معاون سازمان نو‌سازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طرح کلانی در راستای جمع‌آوری مشارکت‌های خرد مردم در حوزه مدرسه ‌سازی تحت عنوان « آجر به آجر» در دست اجراست گفت: در قالب طرح آجر به آجر تا کنون چهار پویش برپا شده است و پویش پنجم «صحن حرم مدرسه‌ام» است که از دهه کرامت آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دارای دو رکن اساسی ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه ‌سازی است.
تقی پور ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این پویش کمک به ساخت و تکمیل هشت مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم‌(ع) است. خیرین و عموم مردم می‌توانند به سامانه آجر به آجر مراجعه و هر مبلغی که تمایل داشته باشند برای ساخت این مدارس کمک کنند. معاون سازمان نو‌سازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به پرسشی پیرامون تمهیدات این سازمان برای ایمنی مدارس با توجه به اعلام آمار مدارس ناایمن در تهران از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: مدارس فرسوده‌ای از سال‌ها قبل داریم که برخی از آنها ناایمن هستند؛ اما مدارسی که اکنون ساخته می‌شوند دارای استانداردهای ایمنی لازم هستند.
تقی‌پور با اشاره به اینکه ۲۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتش‌نشانی در تهران بررسی شده بود که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفتند خاطرنشان کرد: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس‌های درس، نیازمند تخریب و باز‌سازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌‌سازی هستند. ما بقی ایرادها و اشکالاتی که گرفته می‌شود خارج از این دوگروه است.