kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

وقوع زلزله 5/6 ریشتری با یک فوتی در استان هرمزگان

 

زلزله‌ای به بزرگی 5/6 در مقیاس ریشتر در بخش مرکزی شهرستان لنگه استان هرمزگان در عمق
۲۲ کیلومتری سطح زمین، ساعت ۸:۰۷:۱۲ قبل از ظهر شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ به وقوع پیوست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زلزله‌ای به بزرگی 5/6 در مقیاس ریشتر ۲۳ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۲۵ کیلومتری جزیره کیش (هرمزگان)، ۵۵ کیلومتری جناح (هرمزگان)، هرمزگان در عمق ۲۲ کیلومتری سطح زمین، شنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷:۱۲ قبل از ظهر به وقوع پیوست.
مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: ۲ تیم ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی به محل اعزام شدند که خوشبختانه بنا بر گزارش تیم‌های ارزیاب هلال احمر زلزله خسارت جانی و مالی خاصی به همراه نداشته است.
یک فوتی و ۳۰ مصدوم در زمین لرزه صبح دیروز
به گزارش ایسنا،روابط عمومی بیمارستان کیش اعلام کرد: جوان ۲۱ ساله‌ای که هنگام وقوع زلزله هشت صبح دیروز شنبه چهارم تیرماه به واسطه ترس ناشی از وقوع زلزله از طبقات بالای یک ساختمان در کیش به پایین پرتاب شده و دچار خونریزی مغزی، خونریزی داخلی شکم، شکستگی لگن و دست بود علی‌رغم تلاش پزشکان فوت کرد.
رئیس‌بیمارستان کیش گفت: صبح دیروز بر اثر زمین‌لرزه ۳۱ نفر مصدوم در بیمارستان پذیرش شدند که ۱۹نفر از آنها مرد و ۱۲نفر زن هستند.
مصطفی نادعلی‌نژاد افزود: ۴نفر از این افراد از ارتفاع سقوط کرده‌اند و یک نفر از آنها از طبقه سوم سقوط کرده که دچار ضربه مغزی، شکستگی دست راست و خونریزی شده بود و فوت کرد. بقیه مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.