kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
وحشت واشنگتن از سایه انتقام 

مقام آمریکایی: تهدیدهای ایران علیه پمپئو را جدی می‌گیریم

یک مقام آمریکایی مدعی شد دولت این کشور تهدیدهای ایران علیه وزیر خارجه سابق آمریکا را جدی می‌گیرد.
 
 
 
 
یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن تهدیدهای ایران علیه «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا را جدی می‌گیرد. پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است امروز در گزارشی نوشته ایران تهدیدهای خود برای ترور مایک پمپئو را تازه کرده است. این وبگاه نوشته یک حساب کاربری «وابسته به حکومت ایران» در توئیتر در چند روز پیش تهدید کرده که پمپئو بایستی در ترس زندگی کند.حساب کاربری «إیران بالعربیه» در توئیتر با انتشار عکسی از پمپئو نوشته است: «در ترس 
زندگی کن، ترسو!» فری‌بیکن نوشته است: «این پست نشان می‌دهد که ایران پمپئو را به دلیل نقش او در حمله پهپادی که به کشته شدن (شهادت) قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران) منجر شد، مرده می‌خواهد.» یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت که واشنگتن این تهدیدها را جدی می‌گیرد. او گفته ایران در صورت حمله به هر مقام آمریکایی «با تبعات شدید» مواجه خواهد شد.
این سخنگو گفت: «اشتباه نکنید. ایالات متحده از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد. این هم مقام‌هایی را شامل می‌شود که الان به ایالات متحده خدمت می‌کنند و هم کسانی که سابقاً خدمت کرده‌اند.»
وی اضافه کرد: «ما در عزم خود علیه تهدیدها و تشدید تنش‌ها متحدیم. ما در دفاع از مردممان متحدیم. چنان‌که ایران به یکی از شهروندان ما حمله کند با تبعات شدیدی مواجه خواهد شد.»
«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا جمعه گذشته با شبکه خبری العربیه مصاحبه‌ای درباره عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار 
«قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد. قاتل شهید سلیمانی در مصاحبه‌ای غیرحضوری و در اتاق دربسته با العربیه ضمن تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران، بازهم صحنه‌ای از روان آشفته و زندگی‌اش زیر سایه ترس از انتقام را آشکار کرد و گفت: از طریق توئیتر باخبرم که ایرانیان مقامات آمریکایی را تهدید می‌کنند. کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی بعد از یاوه‌گویی‌های اخیر مایک پمپئو به آن واکنش نشان دادند و هشتگ «زندگی سگی پمپئو» را داغ کردند. بسیاری از کاربران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، مصاحبه غیرحضوری پمپئو با العربیه (در اتاق دربسته و پشت وب‌کم آن‌هم با چهره‌ای نحیف و پریشان) را دلیل زندگی پنهانی و ترس وی از انتقام دانستند و تأکید کردند که «سرنوشت ترامپ و پمپئو، مانند شمر و یزید در زباله‌دانِ تاریخ خواهد بود.»
همچنین دی‌ماه سال گذشته بود که ساعاتی پس از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ایران و سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر «ضرورت محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران»، مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند!
پمپئو در مصاحبه با 
«شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس نیوز ادعای بی‌اساس دولت ترامپ درباره دلایل حمله تروریستی علیه شهید سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد را تکرار کرد و خطاب به دولت جو بایدن گفت: «حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعاً و عمیقاً بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعاً (برای حفاظت از ترامپ 
و من) مسئولیت دارد».