kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

 لهستان کشتارگاه پناهجویان؛ ورشو 135 پناهنده عراقی را پس از قتل دفن کرده است

 
 
 کمیته تحقیقات بلاروس گزارشی را در مورد رفتار وحشیانه سربازان لهستانی با پناهجویان عراقی و کشتن و دفن مخفیانه آنها به عراق ارائه داده است. این کمیته گفته‌، ۱۳۵ پناهجوی عراقی در لهستان بی‌سر و صدا کشته و دفن شده‌اند!
کمیته تحقیقات بلاروس طی دیداری که با یک هیئت عراقی که در «مینسک» برگزار شده، اطلاعاتی را درباره اعدام‌های دسته جمعی و دفن مخفیانه پناهجویان کشته شده توسط سربازان لهستانی در منطقه مرزی لهستان به آنان ارائه کرده است. این کمیته اطلاعات خود را از «امیل چچکو»، سرباز لهستانی گرفته که چند ماه پیش به بلاروس‌گریخت و بعدا جسدش در «مینسک» پیدا شد! کمیته تحقیقات نیز می‌گوید اقدامات جنایتکارانه‌ای را علیه ۱۳۵ شهروند عراقی ثبت کرده است. گفته می‌شود در نتیجه اقدامات خشونت‌آمیز سربازان لهستانی و استفاده از ابزار‌های خاصی، بدن این پناهجویان زخم برداشته بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افزون بر این، طرف بلاروسی ضمن برقراری ارتباط با نمایندگانی از ایران نیز، اطلاعاتی را در مورد پرونده جنایت‌هایی که علیه پناهجویان غرب آسیا صورت می‌گیرد، در اختیار آنها قرار داده است.گفتنی است وضعیت در مرز بلاروس و لهستان در نوامبر سال گذشته میلادی پیچیده‌تر شد. زمانی که چندین هزار مهاجر از غرب آسیا آمده بودند و از طریق بلاروس قصد داشتند وارد حریم اتحادیه اروپا شوند. پاییز و زمستان امسال، چندین کشور اتحادیه اروپا خواستار توقف ورود پناهجویان به حریم این اتحادیه شده بودند. لهستان در مرز‌های خود سیم خاردار کشید و چندین هزار سرباز مستقر کرده و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهد. در عین حال آنها به پناهجویان اوکراینی، پناهندگی می‌دهند!
همچنین باید توجه داشت که آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد مرگ‌ و‌ میر پناهندگان (غیر غربی) با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. سال گذشته بیش از سه هزار نفر در دریای مدیترانه یا اقیانوس اطلس در تلاش برای رسیدن به اروپا کشته یا مفقود شده‌اند.