kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
رئیس‌کمیته امداد خبر داد

جمع‌آوری 750 میلیارد تومان زکات در سه ماهه سال جاری

 
 
 
رئیس‌کمیته امداد با اشاره به جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه ابتدای سال جاری،گفت: سال گذشته هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، چهل‌ودومین جلسه شورای مرکزی زکات با حضور رئیس‌شورای مرکزی زکات کشور، عضو شورای مرکزی زکات، رئیس‌کمیته امداد و دبیر شورای مرکزی زکات، رئیس‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد.
رئیس‌کمیته امداد در این جلسه ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های اجرایی زکات در سطح کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته با تلاش همه اعضای شورای زکات و ترویج و تبلیغ این امر واجب، شاهد رشد قابل توجهی در پرداخت زکات در کشور بودیم.
سیدمرتضی بختیاری با اشاره به جمع‌آوری هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته افزود: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۳۲ درصد رشد داشت. از این میزان هزار میلیارد تومان زکات مستحب، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان زکات مال و ۴۰۰ میلیارد تومان شامل فطریات، کفارات و رد مظالم بوده است.
وی از جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: براساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.