kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
حضور 9 داوطلب بالای 73 سال و 4 داوطلب 13 ساله در آزمون سراسری

جزئیات برگزاری و مهم‌ترین تغییرات کنکور امسال اعلام شد

 
 
 
معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزایش تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین تغییرات کنکور امسال عنوان کرد. 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن مروتی، در نشست خبری دیروز با اشاره به آمار داوطلبان گروه‌های مختلف کنکور ۱۴۰۱ گفت: امسال یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در گروه‌های مختلف کنکور شرکت می‌کنند که این آزمون در تاریخ‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه جاری برگزار خواهد شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ داوطلب نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. این افزایش حدود ۹.۲ درصد بوده است.
مروتی خاطرنشان کرد: کنکور ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود و ما امسال ۱۷ حوزه آزمونی خارج از کشور داریم که در ۱۵ کشور خارجی برگزار خواهد شد و جمعاً حوزه‌های امتحانی ما ۵۹۸ حوزه است و ما نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی آزمون را برگزار می‌کنیم و اگر حوزه‌های فرعی را به این اضافه کنیم در ۲۹۱۱ حوزه امتحانی، کنکور امسال برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: کارت ورود به جلسه کنکور امسال را از روز یکشنبه ۵ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌دهیم و برخی از داوطلبان که دو رشته را انتخاب کردند باید دو کارت دریافت کنند.
معاون اجرای آزمون‌های سازمان سنجش افزود:‌ صبح چهارشنبه ۸ تیرماه جاری آزمون رشته‌های هنر، صبح پنج‌شنبه ۹ تیرماه آزمون گروه ریاضی و فنی و گروه انسانی، صبح جمعه ۱۰ تیرماه آزمون گروه داوطلبان علوم تجربی و در نهایت صبح شنبه ۱۱ تیرماه نیز آزمون داوطلبان گروه زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.
مروتی ادامه داد: در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ داوطلب، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ داوطلب شرکت‌کننده خواهند داشت و در نهایت در زبان‌های خارجی نیز ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ داوطلب شرکت کردند که پس از چند سال متوالی آمار داوطلبان گروه انسانی افزایش و به تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی نزدیک شده است.
 سهم 61 درصدی خانم‌ها از داوطلبان کنکور
وی تأکید کرد: به طور کلی تعداد داوطلبان خانم در کنکور امسال ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر و تعداد داوطلبان آقا ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر می‌باشد که بر این اساس ۶۱ درصد کنکوری‌های امسال را زنان و ۳۹ درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهد.
معاون اجرای آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: امسال برای اولین بار تعداد پاسخنامه‌های کنکور مهم‌ترین تغییر آزمون ما خواهد بود که البته تعداد دفترچه‌ها نیز تغییر پیدا کرده است. بر این اساس ما یک دفترچه عمومی و در کنار آن یک پاسخنامه عمومی خواهیم داشت و تعداد سؤالات عمومی ۱۰۰ سؤال می‌باشد که ۲۵ سؤال زبان و ادبیات فارسی، ۲۵ سؤال زبان عربی، ۲۵ سؤال فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵ سؤال نیز زبان خارجی خواهد بود که این سؤالات در یک دفترچه عمومی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان ۷۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی در اختیار خواهند داشت و بعد از اتمام این زمان پاسخنامه به همراه دفترچه از داوطلبان گرفته می‌شود.
 حضور 9 داوطلب بالای 73 سال و 4 داوطلب 13 ساله 
در کنکور امسال
پورعباس رئیس‌سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به مسن‌ترین‌ها و جوان‌ترین‌های کنکور ۱۴۰۱ گفت: امسال ما دو داوطلب ۸۱ ساله، یک نفر ۷۸ ساله، دو نفر ۷۵ ساله و سه نفر ۷۴ ساله و همچنین یک نفر نیز ۷۳ ساله به عنوان داوطلب کنکور داریم و چهار داوطلب نیز ۱۳ ساله هستند که این داوطلبان از شهرهای مختلف شیراز، تهران، کرج، آمل و اردبیل در رشته‌های مختلف تجربی، انسانی و ریاضی و زبان در آزمون شرکت کردند.