kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
در رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق

سرلشکر سلامی: سپاه امسال به ۸ هزار روستا آب‌رسانی می‌کند

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از فرماندهان و مسئولین، با برقراری ارتباط ویدئویی با سپاه‌های استانی و رده‌ها برگزار شد.
 
 
 
 
به گزارش فارس، این رزمایش در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه‌جویی به‌عنوان یک سیاست در متن خطوط اساسی برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود.
در این رابطه سپاه به‌عنوان نهادی پیشگام در این عرصه با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در پیک مصرف از یکم تیر به مدت سه ماه رزمایش کاهش مصرف انرژی را با عنوان «رزمایش حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)» در سراسر کشور برگزار می‌کند.
اجرای اقدامات مؤثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولد‌های برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.
رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد‌ها برگزار می‌شود.
سرلشکر سلامی در آیین آغاز این رزمایش مشترک که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: جنگ‌ها با هر ماهیتی که تحمیل می‌شوند، هدفشان شکستن اراده طرف مقابل است و امروز ما در یک‌ تهاجم اقتصادی از سوی دشمن قرار داریم.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هرچند این تحریم‌ها تاکنون موجب رویش‌های ارزشمند برای گسستن تمام بند‌های وابستگی از بیگانگان شده است، لذا از آنجایی که ما در حصر و جنگ اقتصادی هستیم، این کشور باید قادر باشد با استفاده از منابع داخلی، استمرار حیات و استقلال خود را تداوم بخشد.
وی افزود: عبور موفق از جنگ اقتصادی، موضوع ورود سپاه به صرفه‌جویی آب و برق است. البته در صرفه‌جویی همیشه برداشتن بار اضافی مدنظر است؛ کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند لازمه آن برخورداری از آب است، به همین جهت هیچ‌کس حق ندارد سرمایه‌های خود را با مصرف بیهوده هدر دهد.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه امسال ۸ هزار روستا توسط سپاه آب‌رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: سپاه همواره اهل عمل است. لذا در اجرای مصرف بهینه انرژی نیز مصمم است، زیرا بدین وسیله تلاش داریم توطئه‌های شوم دشمن در سیاه‌نمایی در حوزه آب و برق را شکست دهیم و از زحمات کسانی که در سرما و گرما تلاش می‌کنند تا انرژی در دسترس همگان قرار گیرد، قدردانی کنیم.
الگو‌سازی در جامعه برای کاهش مصرف آب و برق
سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه نیز در آیین آغاز این رزمایش اظهار داشت: در راستای تحقق منویات رهبری درخصوص صرفه‌جویی انرژی، سپاه رزمایش مشترک صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را با عنوان رزمایش حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) تا پایان شهریور به‌منظور کمک به مصرف بهینه آب و برق آغاز می‌کند.
وی افزود: سپاه در راستای کمک به دولت در این شرایط که در پیک مصرف انرژی هستیم، این اقدام را از داخل سپاه و بسیج آغاز کرده است تا به واسطه آن، ۳۰ درصد در مصرف آب و برق کاهش صورت گیرد؛ مشابه چنین اقدامی را سال گذشته نیز انجام دادیم.
معاون عملیات کل سپاه گفت: امتداد این اقدام به منازل پاسداران گسترش می‌یابد که امیدواریم با این اقدام به نوعی در جامعه الگو‌سازی کنیم.
بنابر این گزارش، این رزمایش سه ماهه در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی در سایر ادارات و نهاد‌ها برگزار می‌شود.