kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

اخبار کوتاه اجتماعی

 

ثبت بیش از ۱۲ هزار شکایت از قصور پزشکی
ایسنا- رئیس‌سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۱۲۰ مورد قصور پزشکی در سال ۱۴۰۰ گزارش شده که تعداد محکومین پنج هزار و ۵۸۳ مورد و تعداد موارد تبرئه شده ۶ هزار و ۵۳۷ مورد است، درباره بیشترین شکایات ثبت شده در مورد قصور پزشکی نیز گفت: بیشترین شکایت از دندانپزشکی باهزار و 254 مورد، جراحی عمومی با هزار و 61 مورد،‌پرستاری با ۷۵۵ مورد و مامایی و زنان و زایمان با ۵۳۴ مورد بوده است.
راه‌اندازی 400 هزار شغل در حوزه کشاورزی و غذایی توسط بنیاد برکت
مهر- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در تشریح اقدامات این بنیاد در ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی و غذایی گفت: از ۱۹۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد شده تا به امروز، ۱۰۶ هزار طرح به بخش کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اختصاص دارد. راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار طرح اجتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۱۸ هزار نفر را در حوزه کشاورزی و مواد غذایی به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است. ترکمانه با بیان اینکه۲۶۱ شرکت و مجتمع فعال در زمینه‌های کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تحت پوشش حمایتی بنیاد برکت قرار دارند که علاوه‌بر تولید محصولات متنوع، برای نزدیک به ۸۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند، افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار و ۲۶۱ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال کل ۴۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است.
حمایت حداکثری وزارت بهداشت
از بیماران خاص و صعب العلاج
وبدا- رئیس‌مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سالانه سه هزار نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند، درحالی‌که تقریبا سه عضو بیمار مرگ مغزی قابل اهدا است که با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد. علی‌رضایی افزود: خدمات توانبخشی در بیماری‌های خاص و صعب العلاج براساس وضعیت بیمار شامل یک یا چند خدمت همزمان از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتز و پروتز، بینایی سنجی و شنوایی شناسی است. هزینه انواع خدمات توانبخشی بیماری‌های MS، اتیسم، EB، CF، هموفیلی و SMA مطابق با تعداد جلسات مشخص شده در استاندارد خدمت، 100 درصد حمایت می‌شود.
نظارت بر خانه‌های خالی به شهرداری سپرده شود
علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در جلسه دیروز شورا طی تذکری گفت: سازمان امور مالیاتی و وزارت شهر‌سازی توانایی اجرای قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی را ندارند و به کمک شهرداری‌ها و سازمان ثبت در شناسایی خانه‌های خالی نیازمندند، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که طرحی را در شورا تهیه کنیم و از شورای عالی استان‌ها بخواهیم تا با ارائه لایحه ‏ای به مجلس، شهرداری‌ها را مجری قانون مالیات بر خانه‌های خالی قرار دهند و از این طریق برای شهرداری هم درآمدزایی شود.
شناسایی ۱۸۷ بیمار جدید و فوت ۴ بیمار کرونایی
وزارت بهداشت- از 30 تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۸ نفر از آنها بستری شدند. در طول این مدت، ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.
تاکید چمران بر نظارت دقیق و رعایت قوانین
در ساخت‌وسازها
رئیس‌شورای شهر تهران با تاکید بر این که باید قوانین ساخت‌وساز را در ابتدای ساخت بناها مورد توجه قرار دهیم، گفت: بی‌تردید مقاوم‌‌سازی هزینه و زمان بالایی نیاز دارد و در انتها معلوم نیست بتوانیم مقاوم‌‌سازی واقعی را انجام دهیم.