kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

شروط پلیس برای شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی

 

رئیس‌مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی ارائه کرد.
سرهنگ علی محمدی درباره وضعیت شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس به خبرگزاری ایسنا گفت: شماره‌گذاری خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور است و بر این اساس هر خودرویی که تأییدیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و مجوز شماره‌گذاری آن بر اساس ضوابط و چک لیست‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادر شده باشد، از سوی پلیس شماره‌گذاری خواهد شد.
سواری سمند سورن پلاس
شماره‌گذاری می‌شود
محمدی درباره اینکه آیا سواری سمند سورن پلاس از سوی پلیس شماره‌گذاری می‌شود یا خیر بیان داشت: مجوزهای شماره‌گذاری برای این مدل از خودرو صادر شده و در حال حاضر شماره‌گذاری آن نیز انجام می‌شود.وی درباره شماره‌گذاری‌ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز گفت:‌ در مورد شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز ضوابط و مقررات برابر دیگر وسایل نقلیه است و اگر چنان‌که این خودروها مجوز و تأییدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست را داشته باشد، پلیس نیز نسبت به شماره‌گذاری آنها اقدام خواهد کرد. این دسته از وسایل نقلیه با توجه به برقی بودن و آلایندگی کم، معمولا تأییدیه سازمان حفاظت محیط‌زیست را دریافت می‌کنند، اما ایمنی و مقاومت آنها نیز مهم است که باید سازمان ملی استاندارد آن را بررسی و اعلام کند.
رئیس‌مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره اینکه آیا تاکنون خودرو و موتورسیکلت برقی از سوی پلیس شماره‌گذاری شده یا خیر نیز اظهارداشت: سابقه درج پلاک و شماره‌گذاری این وسایل نقلیه وجود دارد و مواردی که تأییدیه‌های لازم محیط‌زیست و استاندارد را اخذ کرده بودند، شماره‌گذاری شدند.
محمدی درباره این تأییدیه‌ها نیز افزود:‌ هر مدل از خودرویی اعم از برقی، بنزینی، گازسوز و... که بخواهد شماره‌گذاری شود، باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و سازمان استاندارد باید مستندات آن را برای پلیس ارسال کند. معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی کرده و در صورتی که تمام تأییدیه‌ها اخذ شده باشد ما نسبت به شماره‌گذاری اقدام می‌کنیم.
وی درباره شماره‌گذاری وسایل نقلیه نیز عنوان کرد: در حال حاضر شماره‌گذاری وسایل نقلیه برابر ضوابط و استانداردهای موجود در حال انجام است و پلیس راهور در کمترین زمان ممکن نسبت به ضرب پلاک و نصب آن روی خودروها اقدام
خواهد کرد.