kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
انتقاد عضو شورای شهر تهران از یک واگذاری بدون مجوز

برند «شهروند» سال 99 با 3 میلیارد واگذار شد اما ارزش امروز آن 600 میلیارد است

 

عضو شورای شهر تهران گفت: در سال ۱۳۹۹ بدون اخذ مجوز‌های لازم و بدون طی شدن مراحل قانونی، برند «شهروند» را تنها به ارزش سه میلیارد تومان واگذار کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آخوندی در جلسه دیروز شورای شهر تهران در تذکری اظهارداشت: متاسفانه در دوره قبلی مدیریت شهری شعار شفافیت بسیار داده شد و با این شعار سعی کردند بسیاری از اتفاقاتی که در دوره قبل رخ داده بود را سرپوش بگذارند، اما امروز با بررسی برخی مسائل متوجه می‌شویم در بسیاری موارد شفافیت تنها یک شعار بیشتر نبوده است. آخوندی افزود: در یک نمونه مشخص که اخیراً دادسرای عمومی انقلاب تهران کیفرخواستی برای مدیرعامل سابق شرکت شهروند صادر کرده است، مشخص شده که حقوق مردم تهران پایمال شده است؛ لذا خواهش من از مدیریت شهری و دستگاه قضایی پیگیری این موضوع است تا حقوق مردم تهران استیفاء شود.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بدون اخذ مجوز‌های لازم و بدون طی شدن مراحل قانونی، بر اساس مجوز‌هایی که شورای شهر تهران داشته و عدم رعایت ضوابط قانون تجارت و اداره ثبت شرکت‌ها و عدم رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران دوستان در دوره گذشته برند «شهروند» را تنها به ارزش سه میلیارد تومان واگذار کردند و امروز نظر کارشناس رسمی دادگستری و براساس کیفرخواستی که صادر شده ارزش این برند را حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده و اعلام جرم علیه مدیران وقت شهروند انجام شده است. این عضو شورای شهر خطاب به ریاست شورا گفت: در سال ۸۸ نامه‌ای ارسال شده بود که هر گونه تغییر در وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران منوط به اجازه شورای اسلامی شهر تهران باشد که متاسفانه این موضوع برای «شهروند» رعایت نشده و مدیران وقت در تضییع حقوق مردم تهران مقصر هستند.
آخوندی در تذکری به شهردار تهران بیان داشت: اولاً حتماً باید اقامه دعوی علیه مدیران وقت شرکت شهروند انجام شود و مهم‌تر این که متاسفانه اعضای هیئت‌مدیره شهروند هنوز در دوره جدید پس از گذشت چندین ماه تغییر نکردند. کسانی که در این ماجرا باید پاسخگو باشند هنوز مدیریت این مجموعه را برعهده‌دارند؛ لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم که در اسرع وقت نسبت به تغییر اعضای هیئت‌مدیره شهروند اقدام کند.