کد خبر: ۲۴۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

163مددجوی آزاد شده زندان رجایی‌شهر به کانون خانواده بازگشتند

 

در راستای اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان با رویکرد حبس زدایی، واحد اجرای احکام زندان رجایی شهر از طریق رفع مشکلات قضایی مددجویان اقدام به آزادی ۱۶۳ نفر از آنان از ابتدای امسال کرده است.
به گزارش خبرگزاری میزان، مدیر زندان رجایی شهر گفت: کارشناسان اجرای احکام با هدف نهادینه کردن سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی و همچنین حل مشکلات معیشتی خانواده‌های مددجویان به دلیل عدم حضور سرپرست توانسته‌اند مطابق با قوانین و در راستای حفظ حقوق شهروندی گام‌های موثری بردارند.
عزیزی افزود: پیگیری‌های مستمر شعبه مکاتبات اجرای احکام زندان با مراجع قضایی درخصوص تعیین تکلیف مددجویان تحت قرار سبب تعیین تکلیف آنان شده است.
وی از مزایای حضور مسئولان در جمع مددجویان و دیدار با آنان را شناسایی زندانیان بدهکار و پیگیری پرونده قضایی برای اخذ رضایت شکات از طریق پرداخت بدهی مطرح کرد.
مدیر زندان رجایی شهر تعامل با مراجع قضایی و حضور مستمر قضات در زندان و ملاقات با مددجویان را از دیگر راهکارهای اساسی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری دانست.
گفتنی است؛ از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۱۶۳ نفر مددجوی زندان رجایی شهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله آزادی وثیقه، مرخصی منجر به آزادی، رضایت شاکی، اتمام حبس، آزادی مشروط، کفالت و... آزاد و به کانون خانواده بازگشته‌اند.