kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

ماجرای زنانی که رهبر انقلاب آنها را «مجاهدان خاموش» معرفی کردند به چاپ 23 رسید(اخبار ادبی و هنری)

 
 
چاپ بیست و سوم کتاب «حوض خون»، روایت زنان ‌اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس که تدوین و نگارش آن بر عهده فاطمه‌سادات میرعالی بوده است، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.
«حوض خون»، خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از بانوان‌اندیمشکی درباره فعالیتشان در بخش رختشویی البسه رزمندگان دفاع مقدس است که فاطمه‌سادات میرعالی، زهرا بختور، سمانه نیکدل، سمیه تتر، نسرین تتر، مهناز الفتی‌پور، آمنه لهراسبی و نرگس میردورقی تحقیق آن را برعهده داشته‌اند.
رهبر معظم انقلاب در تقریظی که اواخر سال گذشته منتشر و رونمایی شد، درباره این کتاب چنین مرقوم کرده‌اند: «اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هایی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ای از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ای که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و به خوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ جبهه‌ فرهنگی عمیقاً تشکر شود.» چاپ بیست‌وسوم کتاب ۵۰۴ صفحه‌ای «حوض خون» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
مسابقه بزرگ کتابخوانی «حوض خون» نیز در حال برگزاری است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه، پس از تهیه کتاب باید بخش کوتاهی از کتاب را با گویش و لهجه محلی خوانده و فایل آن را تا
۳۱ شهریور در سایت ketabpishe.ir بارگذاری کنند.