kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
سرشاخه‌های اصلی شبکه لایوهای غیراخلاقی دستگیر شدند

ورود پلیس فتا به پرونده کلیپ‌های غیراخلاقی کودکان اینستاگرامی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور از ورود این پلیس به پرونده پسربچه اینستاگرامی خبر داد که کلیپ‌های غیراخلاقی زیادی را با حضور دو دختر تهیه کرده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخیراً پست‌های یک پسر خردسال در اینستاگرام با بازخوردها و واکنش‌های مختلفی مواجه شده است.
در پست‌های وی دو دختر کم‌سن‌وسال به‌عنوان «ملکه‌های زیبای او» نیز حضوری نامتعارف دارند و دیالوگ‌هایی که میان آنها رد و بدل می‌شود نشان از این دارد که آنها صرفاً مجریان سناریوهای از پیش تعیین‌شده‌ای هستند که تیمی بزرگسال برای آنها نوشته است.
فعالیت روزانه و سطح فیلم‌های تولید شده در صفحه منتسب به این پسربچه، سؤالات و ابهاماتی متعدد و جدی را ایجاد کرده بود تا اینکه درز برخی اطلاعات و تصاویر از پشت‌صحنه ضبط و تولید محتوای خاص این صفحه، به‌روشنی بر گمانه فوق تأکید گذاشت که یک تیم حرفه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی برای تولید این پست‌های خاص با هزینه‌کردهای سنگین مالی در عقبه این صفحه حضور دارد و این کودکان تنها مجریان دیدگاه‌های آنها هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور در رابطه با این پرونده با تأکید بر اینکه در بسیاری از این صفحات، کودکان تنها بازیگر بوده و نقش‌گردان اصلی و بازیگردان پشت صحنه، افراد دیگر یا خانواده این کودکان هستند، گفت: برای افراد دخیل در این موضوع، پرونده قضائی تشکیل شد اما چون در حوزه کودک و نوجوان برخورد می‌کنیم، نوع برخورد ما متفاوت است. سرهنگ رامین پاشایی افزود: دو دختر خانمی که در این کلیپ‌ها فعالیت داشتند، احضار شده، تفهیم اتهام شدند و توسط مرجع قضائی برای آنها قرار مجرمیت صادر شد. وی تأکید کرد: اقدام قضائی پلیس فتا علیه فردی که صفحه اصلی اینستاگرامی در این پرونده در اختیار وی قرار داشت، در حال انجام شدن است و به‌زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.
سرشاخه‌های اصلی شبکه لایوهای غیراخلاقی دستگیر شدند
رئیس‌پلیس سایبری کشور نیز از دستگیری سرشاخه‌های اصلی شبکه سازمان یافته‌ای خبر داد که لایوهای غیراخلاقی و نامتعارف در استان‌های مختلف منتشر می‌کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضا و سرشاخه‌های اصلی یک باند که به صورت سازمان یافته در استان‌های مختلف کشور اقدام به انتشار لایوهای غیراخلاقی و نامتعارف با مصادیق ترویج بی‌بند و باری و پولشویی با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ و تلگرام می‌کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.
مجید افزود: پس از انجام مجموعه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی فنی، اعضای این باند با هویت معلوم در استان‌های بوشهر، تهران بزرگ، آذربایجان غربی، زنجان و شیراز با رعایت کلیه اصول مراقبتی و اخذ حکم قضائی دستگیر شدند. وی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری و توقیف تجهیزات الکترونیکی و مواجهه با ادله جرم به بزه خود اقرار کردند، از تحویل این افراد به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی پرونده شان خبر داد.
رئیس‌پلیس فتا فراجا ادامه داد: طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه گردانندگان سایت‌ها و پیج‌های غیر اخلاقی و نامتعارف در کشور به صورت دائمی در کارگروه‌های ویژه در حال انجام است.
سردار مجید با اشاره به اینکه حذف و پاک ‌سازی این‌گونه محتواهای غیر اخلاقی و برخورد با مجرمان این حوزه مورد درخواست بسیاری از هموطنان است، تصریح کرد: رسیدگی به این‌گونه جرایم در اولویت ماموریتی این پلیس قرار دارد و تاکنون تعدادی از این تارنماها در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد با مرتکبان این‌گونه جرایم در حال
اجراست. وی بیان داشت: تعدادی از کاربران و فعالان حرفه‌ای فضای مجازی که با عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم توجه به هنجارها نسبت به تولید و انتشار محتوای غیر‌اخلاقی اقدام کرده‌اند نیز مورد احضار و توجیه و اخذ تعهد قرار گرفته‌اند.
رئیس‌پلیس سایبری کشور از تمام کاربران فضای مجازی خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهای کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه در حوزه مذکور موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی
www.cyberpolice.ir&nbsp و یا تماس با شماره تلفن 096380 برای پیگیری سریع به این پلیس گزارش کنند.