kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

روایت سردار اشتری از عملیات بزرگ پلیس برای بازداشت سارقان صندوق امانات بانک ملی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه، کارآگاهان با تجربه خوب خود و داده‌های به دست آمده و فناوری روز با کمترین اطلاعات به موضوع و نتیجه مطلوب رسیدند.
 
 
 
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۴۱۲ واحد خانه سازمانی پلیس که دیروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به جزئیات بیشتری از ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه اظهارداشت: روز دوشنبه که خبر سرقت از بانک مخابره شد، همه نگران شدند. ما در هفته‌های گذشته متروپل آبادان، خارج شدن قطار از ریل و فوت مردم را داشتیم. این خبر نیز نگران‌کننده هم بود که مردم متاثر شدند و افرادی هم که می‌خواستند اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرند خوشحال شدند.
اشتری ادامه داد: از همان ساعات اولیه که خبر به پلیس رسید، پلیس آگاهی در صحنه حضور پیدا کرد. من تاکید کردم که این موضوع به طور جدی دنبال شود. در دقایق و ساعات اولیه که گزارش داده می‌شد و زوایای مختلف آشکار نشده بود، ما نگران می‌شدیم اما در کمتر از ۴۸ ساعت سارقین با کمترین سرنخ‌ها شناسایی شدند. این سرقت حرفه‌ای و پیچیده بود و افراد درگیر در آن تجربه و سابقه داشتند و متاسفانه ضعف‌ها و خلأهای امنیتی به سارقان کمک کرد. 
وی با بیان اینکه کارآگاهان ما سرمایه جمهوری اسلامی هستند، افزود: در این پرونده کارآگاهان با تجربه خوب خود و داده‌های به دست آمده و فناوری روز با کمترین اطلاعات به موضوع و نتیجه مطلوب رسیدند. ما روی دقت بالا و اطلاع‌رسانی درست تاکید داشتیم و تقریبا به اکثر زوایای پرونده دست پیدا کردیم. هنوز متهمان دیگری وجود دارند و زوایای دیگری مانده اما ۹۰ درصد کار انجام شده است. این موضوع فشار زیادی به ما وارد کرد و افراد مالباخته نیز عذاب می‌کشیدند. در نهایت وقتی که اموال مردم به دستمان رسید و کشف شد، چند برابر از شادی مردم خوشحال شدیم. فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما منتظریم مقدار بالای کشف شده توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف شود و به همین دلیل ما مقدار و ارزش آن را اعلام نکردیم تا ازسوی خود بانک اعلام شود. این اموال صورت جلسه و به نمایندگان بانک تحویل شد تا بررسی  و تحویل بازماندگان شود. مردم و مسئولین نیز در روزهای اخیر به ما لطف داشتند. مردم پس از کشف اموال خوشحال شدند.
 انتقاد اشتری از صدا و سیما
اشتری در ادامه از عدم توجه برخی رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما به این موضوع نیز انتقاد کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی اقتدار کشور است. انصاف نبود که در برنامه زنده با کاری به این بزرگی چنین برخوردی شود. من همین جا به همکاران و مردم تبریک می‌گویم. باید از این حرکات خوب حمایت کرد، ما حتما از این عزیزان تقدیر می‌کنیم.