کد خبر: ۲۴۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
رئیس‌پلیس راهور خبر داد

باز نشدن ایربگ ۹۰ درصد خودروهای تصادفی موجود در یک پارکینگ!

 
رئیس‌پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت که از بین آنها، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود! 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سید کمال‌هادیانفر اظهارداشت: ما خودروهای ناایمن را بر اساس تحلیل تصادفات، دسته‌بندی می‌کنیم البته برخی می‌گویند چرا پلیس تازه درباره خودروهای ناایمن شروع به اظهارنظر کرده است که مجدداً باید یادآور بشوم که ما این موضوعات را از اواخر سال 98 متذکر شدیم، چه کسی تولید پراید و پژو 405 را متوقف کرد؟ تمام مستندات در این رابطه وجود دارد، آن زمان مدیرعامل وقت سایپا نزد من آمد و گفت که روزانه 400 دستگاه پراید تولید می‌کنند یعنی در واقع کارخانه با تولید پراید می‌چرخید که ما گفتیم باید تولید پراید متوقف شود که با پیگیری‌های صورت گرفته از دولت وقت، معاون اول، وزارت و وزیر صنعت، تولید پراید متوقف شد.
 چرا خودروها با ورق سه‌لایه غیرایمن تولید می‌شوند؟
هادیانفر با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما تولید خودروی ملی است که به آن افتخار کنیم، افزود: در وهله بعد به دنبال این هستیم که کیفیت و ایمنی خودروهایی که هم‌اکنون مونتاژ یا وارد می‌شود، بالا برود، به طور مثال چرا [در تولید خودرو] از فولاد کم کربن استفاده نمی‌کنیم و از ورق سه لایه غیرایمن استفاده می‌کنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب، مچاله می‌شود و سرنشینان در آن گرفتار می‌شوند.
وی اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس درباره باز نشدن 100 ایربگ از میان 900 هزار خودروی تولید شده و ناچیز بودن این رقم را نیز ناشی از عدم اطلاعات کافی دانست و گفت: فقط در یک پارکینگ تصادفات، 107 دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این 107 دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ 97 دستگاه خودرو باز نشد، یعنی حدود 90 درصد ایربگ‌ها عمل نمی‌کند و ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم.
رئیس‌پلیس راهور ادامه داد: ایربگ راننده در تمام دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و ایربگ راننده در تمام دنیا در صورت تصادف باید باز شود اما در برخی از خودروها این امکان وجود دارد که ایربگ سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد.
هادیانفر با تأکید بر اینکه تمام حرف ما این است که کیفیت و ایمنی خودرو ارتقاء یابد، بیان داشت: کیفیت و ایمنی چه برای خودرویی که از خارج وارد می‌شود و چه خودرویی که مونتاژ داخل است، باید ارتقاء پیدا کند.