kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 فوت یک بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته در کشور
وزارت بهداشت- از 21 تا ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۳ نفر از آنها بستری شدند.متاسفانه در طول این مدت، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از اواخر هفته آینده
مهر- مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده‌اند در اوایل تیرماه انجام می‌شود. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.
 افتتاح 88 طرح محیط زیستی در سراسر کشور
ایرنا- همزمان با هفتمین روز از هفته محیط زیست، ٨٨ طرح محیط زیستی در بخش‌های مختلف پایش، نظارت و تصفیه خانه‌ها در ٢٠ استان کشور افتتاح شد. رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست در مراسم افتتاحیه ٨٨ طرح محیط زیستی گفت: این طرح‌ها با اعتباری حدود ۴٢۵ میلیارد تومان به اضافه ٣٠ میلیون یورو و در بخشی دیگر ٢،۵ میلیون دلار افتتاح شدند.
 بندر خمیر در فهرست شهرهای تالابی جهان قرار گرفت
خبرگزاری صداوسیما- با اعلام کنوانسیون بین‌المللی رامسر، بندرخمیر به همراه ۲۴ شهر از ۱۳ کشور جهان، در فهرست شهر‌های تالابی جهان قرار گرفت.شهردار بندرخمیر گفت: از ایران برای نخستین بار بندرخمیر به همراه شهر «ورزنه» که در کنار تالاب گاوخونی قرار دارد، به عنوان شهر‌های تالابی ثبت جهانی شدند.تالاب بین‌المللی خورِخوران بندرخمیر بزرگ‌ترین تالاب دریایی خاورمیانه است و دو معاهده یونسکو و معاهده بین‌المللی رامسر از این منطقه حفاظت شده (حرا) مراقبت می‌کند.
  توافق وزارت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد  برای آموزش صنایع‌دستی به ۵ دهک جامعه
تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌منظور توانمند‌سازی و اشتغال‌آفرینی پنج دهک اول درآمدی جامعه اقشار نیازمند در شهرها و روستاها امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ به امضا سیدعزت‌اله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی و مرتضی بختیاری، رئیس‌کمیته امداد رسید. رئیس‌کمیته امداد در این نشست گفت: مأموریت ما در سال‌جاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل است. با توجه به تجربه چندین ساله‌ای که داریم، یکی از زمینه‌های اشتغال حوزه صنایع‌دستی است به‌ویژه اشتغال صنایع‌دستی در روستاها و اشتغال خانگی که در دستور کار ما قرار دارد.