kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
ایران از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا است

تکرار مجدد روز بدون فوتی کرونایی در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دیروز برای دومین بار در طول پاندمی کرونا و ماه جاری، ایران روز بدون فوتی کرونایی را تجربه کرد.

به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «تا‌کنون ۶۴ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر دُز اول،
۵۷ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۸۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار
و ۶۹۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۸۵ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته هم ۳ هزار و ۷۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. از 19 تا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر رسید. خوشبختانه در طول این مدت، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد
۱۴۱ هزار و ۳۴۳ نفر ماند. دیروز بعد از ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱، دومین بار است که ایران در طول پاندمی، روز بدون فوت کرونایی را تجربه می‌کند. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۵۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.»
افزایش تعداد شهرهای آبی در کشور
همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: بر اساس آخرین به روز‌رسانی‌ها، هیچ یک از شهرهای کشور همانند هفته‌های گذشته، در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند و تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۷ به ۱۱۳ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۰۱ به ۳۳۵ شهر افزایش یافت.
ایران از موفق‌ترین کشورها
در مقابله با کرونا
وزیر بهداشت ضمن تبریک به مناسبت دومین روز صفر کرونا در کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده که با همکاری مردم، واکسیناسیون گسترده و نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به این موفقیت در کاهش آمار فوتی‌های کرونا رسیده ایم.
به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی دیروز در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۴ با بیان این مطلب، اظهار داشت: حدود دو سه هفته است که آمار فوتی‌های روزانه کرونا در کشور، تک رقمی و صفر است و تعداد مبتلایان کرونا، کاهش قابل توجهی یافته و خوشبختانه روز جمعه برای دومین بار در ماه جاری و همه گیری کرونا، روز بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: کرونا در دنیا هنوز پایان نیافته چراکه در برخی کشورها، آمارها هنوز بالا است و باید علاوه‌بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در محل‌های تجمع، واکسیناسیون را تکمیل کنیم و هوشیار باشیم. وی ضمن تقدیر از خدمات مدافعان سلامت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت در مقابله با کرونا، گفت: از دانشمندان ایرانی که برای ساخت واکسن کرونا تلاش وافری داشتند، تشکر می‌کنیم. در حال حاضر ۶ مجموعه واکسن ‌سازی در کشور فعال است و واکسن‌های با کیفیتی در کشور، تولید شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تقاضای ما از مردم، تکمیل واکسیناسیون و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا است، افزود: افرادی که سه نوبت واکسن کرونا تزریق می‌کنند، اطلاعاتشان در سامانه «ایران من» در وزارت کشور وجود دارد. به عنوان نمونه افرادی که امسال قصد تشرف به حج دارند، باید حتما سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و از سوی دیگر، ارائه برخی خدمات دولت به مردم، منوط به تزریق سه نوبت واکسن است. وی ضمن تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا در برخی مقاطع، حالت همه گیری داشته اما کاهش یافته البته هنوز هم تعدادی از مردم، به این بیماری مبتلا می‌شوند و کرونا هر چند ممکن است تا سال‌های بعد ادامه داشته باشد، اما امیدواریم از حالت همه گیری خارج شود.