kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
تولیت آستان قدس رضوی:

تمام مردم ایران باید از خدمات آستان قدس بهره‌مند شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نه‌تنها نیازمندان و احسان جویان بلکه در حد ظرفیت، تمامی مردم عزیز ایران باید از خدمات آستان قدس بهره‌مند باشند و همه مردم بتوانند از برکت وجود نورانی حضرت رضا(ع) بهره معنوی و مادی ببرند.

 

مشهد-خبرنگار کیهان:

 حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۱۰ پروژه با ارزش بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال افزود: آستان قدس تعمیق معرفت و تسهیلات زیارت برای زائران را وظیفه خود می‌داند.
وی به خدمات گسترده آستان قدس به نیازمندان کشور در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: کمک به نیازمندان و احسان جویان قطعاً الطاف و برکات الهی را به دنبال خواهد داشت، در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست و بخشی از نذورات از سوی اقشار متوسط به پایین جامعه انجام می‌شود، اما نذورات مردمی آستان قدس در همین مدت بیش از ۲ برابر شده و نشان از محبت بیش از پیش مردم به دستگاه امام رضا(ع) است.
تولیت آستان قدس اظهار داشت: در پروژه‌های عام‌المنفعه که برکات آن خدمت‌رسانی مستقیم و رفع مشکلات مردم است، به‌هیچ‌عنوان نباید نگران چگونگی تأمین بودجه بود؛ اگر با توکل و استعانت از پروردگار متعال پروژه‌ای را برای خدمت به مردم و زائران حضرت رضا(ع) آغاز کنیم، بی‌تردید خداوند کمک خواهد کرد و بودجه و هزینه آن تأمین می‌شود.
 حجت‌الاسلام مروی با اشاره به پروژه‌های ساختمانی آستان قدس جهت اسکان زائران، بیان کرد: ضمن تأکید بر رعایت کامل اصول استحکام بنا و زیبایی در اجرای این پروژه‌ها، در احداث این ساختمان‌ها نباید صرفاً نگاه خوابگاهی وجود داشته باشد بلکه امکانات رفاهی موردنیاز برای اسکان و زیارت آسوده از قبیل تغذیه، امکانات درمانی، ایاب و ذهاب به حرم مطهر و غیره باید مدنظر قرار گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائر شهر، زائرسرا، مجتمع‌های میان راهی، اقامتگاه‌های زائران در مناطق مختلف که وابسته به آستان قدس هستند باید به بهترین نحو مدیریت شوند، البته تاکنون مدیریت این مراکز خوب بوده اما تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رویکرد کسب درآمد از مراکز اسکان زائران را ندارد، گفت: اگر هزینه‌ای در این مراکز از زائران اخذ می‌شود تنها برای نگهداری آن بناست و آستان قدس هیچ نیازی به اینکه از مجموعه‌های اقامتی زائران کسب درآمد کند،
ندارد.